انتظارات نایب رئیس کمیته فرهنگی مجلس از وزیر فرهنگ دولت سیزدهم



نایب رئیس کمیته فرهنگ مجلس با تشریح اولویت ها و ویژگی هایی که وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی دولت بعدی باید داشته باشند ، از رئیس جمهور منتخب خواست تا جشنواره های فرهنگی و هنری کشور را بررسی کند ، زیرا وی گفت این جشنواره در دوره کنونی آنها ایده آل نیست فرم.

غلامرضا منتظری در گفت وگو با ایسنا ، در مورد ویژگی ها و ویژگی هایی که وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی دولت سیزدهم باید داشته باشد و اولویت هایی که باید در دستور کار وزارت وی باشد ، گفت: وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی دولت آینده باید رویکرد جهادی وارد حوزه های مربوط به کار خود شود ، زیرا در این شرایط با فرهنگ عادی نمی توان زمینه فرهنگ را تکمیل کرد ، از طرف دیگر وزیر فرهنگ باید نقشه راه خود را ترسیم کند ، ما باید بدانیم که در حوزه فرهنگی ، هدف ما کجاست و کجا باید برویم؟

وی افزود: اگر سطح و معیارهای کار در این زمینه مشخص نباشد ، ارزیابی اصلاً منطقی نیست ، بنابراین سطح و معیارها باید در این زمینه تعریف و مشخص شود. نیاز دیگری که احساس می شود بررسی در حوزه عمومی کارکردهای این حوزه باید ارزیابی و بازبینی شود.

وی تأکید کرد: معتقدم وزیر فرهنگ باید تلاش کند تا نگاه متولیان حوزه فرهنگ را بهبود بخشد ، اگرچه در زمینه مباحث نظری فرهنگ به خوبی صحبت می شود اما در عمل توجه لازم را در این زمینه نداریم این قسمت باید پر شود.

نماینده مردم گرگان و آک کالا در مجلس با بیان اینکه مشکل جدی دیگر مسئله اقتصاد فرهنگی است ، گفت: رسانه ها ، نویسندگان ، روزنامه نگاران و همه شرکت کنندگان در زمینه تولید فرهنگی در این منطقه دچار مشکل هستند. ، به عنوان مثال موضوع بیمه آنها. این یک چالش است ، من فکر می کنم این حوزه بسیار مهم است و وزیر فرهنگ دولت سیزدهم باید به آن توجه لازم را داشته باشد ، البته در کمیته فرهنگ ، ما این موضوع را در دستور کار قرار دادیم.

بیشتر بخوانید  چالش‌های برند سیاسی رئیسی؛ از کابینه تا کارآمدی و فسادستیزی

نایب رئیس کمیته فرهنگ مجلس ادامه داد: نکته دیگری که وزیر فرهنگ دولت سیزدهم باید به آن بپردازد بحث پیوست فرهنگی است ، رهبر عالی سال هاست که بر موضوع پیوست فرهنگی تأکید می کند اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است در این منطقه. “

وی خاطرنشان کرد: ما باید در زمینه جشنواره ها تجدیدنظر کنیم ، جشنواره های ما در شکل کنونی چندان مطلوب و ایده آل نیستند ، جشنواره های هنری و فرهنگی باید بخشی از تحقق اهداف چشم انداز ما باشد و من معتقدم که هر جشنواره. انجام نیز باید گامی به سوی هدف تلقی شود.

منتظری در پایان گفت: نکته دیگری که وزیر فرهنگ دولت سیزدهم باید به آن توجه کند ارتباط معنادار و مداوم با جامعه هنری است ، ولی مقام معظم رهبری با وجود مشغله زیاد ، جلسات خصوصی با فرهنگیان و ما می خواستیم وزرای فرهنگ و رهبری جلسات منظمی را با بازیگران حوزه فرهنگ و هنر برگزار كنند ، در حالی كه این نزدیكان بهترین تیم های مشورتی برای تحول فرهنگ ، هنر و ادبیات ایران اسلامی هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید