مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

انتصاب مدیر تیراندازی توسط وزیر / رئیس مجمع “غیر ارادی” کجاست؟ خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


خبرگزاری مهر– گروه ورزشی: زمان زیادی تا پایان دوره مسعود سلطانی فر در وزارت ورزش باقی نمانده است ، اما وی انتصاب خود را رها نمی کند و از این فرصت کوتاه باقی مانده برای صدور احکام نهایی استفاده می کند.

هفته گذشته ، وی لیلا زکی زاده را به عنوان رئیس اداره سیاست های ورزشی و توسعه زنان در وزارت ورزش منصوب کرد و روز دوشنبه علی دادگر را به عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی امضا کرد ، در حالی که به نظر می رسید این تصمیم غیرقانونی است.

در مرحله اول وضعیت اعلان را دور بزنید

معرفی علی دادگر به عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی “اولین” انتصاب وزیر ورزش از زمان اعلام اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی بود.

روند تهیه ، تصویب و اعلام این اساسنامه از سال 1996 آغاز شد و چهار ماه بعد در شورای نگهبان تصویب شد و سرانجام یکشنبه گذشته (11 ژوئیه) توسط اسحاق جهانگیری ، معاون اول رئیس جمهور اعلام شد. اقدام مسعود سلطانی فر برای صدور تصمیم نظارت بر علی دادگر نیز یک روز پس از اعلام اساسنامه جدید صورت گرفت ، به شرطی که در این اساسنامه چنین اختیاراتی برای وزیر ورزش تعریف نشده باشد.

ابلاغیه جدید وزیر بر اساس کدام قانون استوار است؟!

انتصاب رهبر برای فدراسیون ها عملی است که – درست یا نادرست – همیشه در پایان دوره ریاست جمهوری انجام می شود ، به عنوان مثال ، کمبود انتخابات وجود ندارد. تصميم در اين زمينه مستقيماً توسط وزير ورزش اتخاذ می شود ، در واقع وی مطابق با اختياراتی که در اساسنامه فدراسيونهای ورزشی (اساسنامه قبلی) به وی داده شده منعی برای انجام آن ندارد.

بیشتر بخوانید  ساخت 14 موزه در آذربایجان‌غربی

انتصاب مدیر تیراندازی توسط وزیر / رئیس مجمع

در اساسنامه قبلی وزیر ورزش اختیار منصوب شدن به عنوان رئیس مجمع را داشت

در اساسنامه ای که در سال 2009 توسط شورای وزیران تصویب شد ، وزیر ورزش به عنوان “رئیس مجمع” معرفی شد. در ماده 5 ، اختصاص به معرفی اعضای جلسه ، و در بند اول ، وی تأکید می کند که “رئیس سازمان تربیت بدنی یا یکی از معاونان وی به عنوان رئیس جلسه” اعضای جلسه هستند.

اما اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی چنین جایگاهی را برای وزیر ورزش تعریف نکرده است. در ماده 9 این اساسنامه ، به منظور معرفی اعضای مجمع ، آمده است كه “وزیر ورزش یا یكی از معاونان وی به عنوان نماینده وزارت” (هیچ اشاره ای به رئیس مجمع نمی شود)

با این حال ، در یادداشت یک مقاله در اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی آمده است: “اگر رئیس فدراسیون برکنار یا استعفا داده شود یا بیش از سه ماه غایب باشد یا طبق آرای مراجع ذی صلاح به کار خود ادامه دهد ، رئیس جمهور ممکن است رئیس فدراسیون باشد. “” در زمان تشکیل مجمع عمومی (حداکثر ظرف 2 ماه). “

انتصاب مدیر تیراندازی توسط وزیر / رئیس مجمع

اساسنامه جدید هیچ اختیاری به عنوان رئیس مجمع به وزیر ورزش نمی دهد

لازم به ذکر است که هیچ یک از چهار مورد تعیین رئیس توسط رئیس مجمع ، علی دادگر را شامل نمی شود. قاضی استعفا نداد ، اخراج نشد ، بیش از سه ماه غایب بود و منع نشد. وی با “پایان یک دوره چهار ساله” روبرو است. مهمترین نکته اما این است که در هیچ بخشی از اساسنامه جدید فدراسیون ها وزیر ورزش به عنوان رئیس مجمع معرفی نشده است ، بنابراین این سوال پیش می آید که “مسعود سلطانی فر به علی دادگر ابلاغ شد ، طبق این قانون و قدرت؟”

بیشتر بخوانید  زمان برگزاری آزمون جدید آموزش و پرورش اعلام شد

کار درست قانونی نبود

طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، فدراسیون تیراندازی وارد دوره نظارت شد ، در حالی که ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری در دوره جدید این فدراسیون مدتها پیش انجام شده بود.

ضمناً ، علی دادگر یکی از نامزدهایی است که به همراه سه نامزد دیگر تاییدیه خود را از کمیسیون اجرای وزارت ورزش دریافت کرده اند تا مقامات ذی صلاح بتوانند در مورد شرکت مجدد وی در عرصه انتخابات

دلیل اینکه علی رغم ثبت به موقع نامزدها ، هنوز انتخابات فدراسیون تیراندازی برگزار نشده است احتمالاً مربوط به تأخیر در اعلام نامزدها و اعمال محدودیت های کرونر است. چرا این مسئله در این گزارش گنجانده نشده است.

قابل ذکر است که وزارت ورزش به دلیل برگزاری المپیک پیش رو و حضور 3 تیرانداز زن و مرد در این رویداد ، تغییرات اساسی در رئیس فدراسیون تیراندازی ایجاد نکرده و رئیس قبلی را به عنوان سرپرست منصوب کرده است ، اما این اقدام خلاف اساسنامه فدراسیون های جدید ساخته شده اند ، یک انتقاد بزرگ این است که این به وزارت ورزش آسیب می رساند (عدم تغییرات گسترده).

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *