مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

انتشار آگهی یک خبر است; 10 تا 20 میلیون برای تخلیه تضمینی خانه!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


کارشناسان اقتصادی معتقدند تورم و گرانی همراه با آن مشاغل کاذب بسیاری را ایجاد می کند، آخرین کسب و کاری که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است تخلیه مستاجرانی است که آگهی ها و شماره تلفن های آنها در سطح شهر به دلیل موج ها به چشم می خورد. چند برابر شدن قیمت مسکن و اجاره بها

روی دیوار و کیوسک های مخابرات و گاهی نزدیک بنگاه املاک، با شابلون یا کاغذی روی دیوار، دو کلمه و یک شماره تلفن کوتاه اما سیاه و تلخ می نوشتند. شماره تلفن روی دیوار خاموش است، اما علی-م که یک بنگاه املاک دارد، می گوید: «الان شماره تلفنشان زنگ می زند و جواب نمی دهند. اما یکی از آنها چند روز پیش آمد و به من پیشنهاد همکاری داد. او از من خواست چند ملکی را که با مستاجر مشکل دارند به شما معرفی کنم. گفت پورسانت خوبی به شما می دهیم. اما در هیچ کار حرامی شرکت نمی کنم. همینطور کار ما وجهه اجتماعی چندان خوبی ندارد و به دلیل زیاده خواهی برخی همکاران همیشه ما را محکوم می کنند و می گویند مقصر اصلی افزایش قیمت بلیت ما هستیم. به دفترچه حساب من نگاه کن از 1 ژوئیه تا امروز – 10 جولای – ما هنوز یک معامله نداشته ایم. زیرا ما صاحبخانه ای را که قیمت نامتعارفی ارائه می دهد رد می کنیم. او هم به ملک دیگری می رود. اگر بخواهید در محله ها هم ملک داریم».

به گفته وی، این افراد با گرفتن مبلغی بین 10 تا 20 میلیون تومان از صاحبخانه، تضمین می کنند که مستاجر حتما بین یک هفته تا 10 روز از خانه خارج می شود. او می گوید: او به من گفت هر کاری از دستمان بر بیاید انجام می دهیم اما فقط به صورت شفاهی و با تهدید. گفت حتی برخی به مستاجر حمله می کنند و او را کتک می زنند و می ترسانند اما کار ما فقط شفاهی است. شورش به پا می کنیم و وانمود می کنیم که پسر یا یکی از بستگان رئیس هستیم. مستاجر از ترس جانش پس از چند بار مراجعه و فریاد خانه را ترک می کند».

بیشتر بخوانید  رگبارهای تابستانی تا پایان هفته در چهاراهال و بختیاری ادامه دارد

البته همه این افراد شبیه هم نیستند، هر کدام روش خاص خود را دارند. علی-م می گوید: یکی از دوستانم می گفت در یکی از محله های تهران یکی از این افراد بعد از سه روز خانه خالی را به صاحبش تحویل می دهد. فرد اخراج کننده هر کاری از دستش بر می آمد انجام داد تا مستاجر را درمانده کند. حتی به محل کار مستاجر رفت و غوغا کرد که کلاهبردار است. شیشه های خانه اش را شکست. می گفتند مستأجر از ترس جان خود و فرزندانش وسایلش را به خانه پدری می برد تا خانه را پیدا کند و کلید را به صاحبخانه تحویل دهد. “بسیاری از مردم دوست ندارند دعوا و مشاجره کنند.” مستاجران افراد محترمی هستند. وقتی می بینند کار به اینجا رسیده است، سریع از خانه خارج می شوند».

10 الی 20 میلیون برای تخلیه تضمینی خانه / شرکار با هزینه مستاجر

پای موجر گیر کرده!

بهادر امیرحسینی، وکیل دادگستری معتقد است هرگونه تهدید مستاجر و ورود بدون حکم قضایی یا تخلیه، جرم است و در صورت ورود مالک به این موضوع، به عنوان مجری تحت تعقیب قرار می گیرد. این وکیل دادگستری به خبرآنلاین می گوید: اخراج مستاجران خلاف مصوبه ملی کرونا است. ستاد ملی کرونا به دستور شورای عالی امنیت ملی تشکیل می‌شود و مصوبات این ستاد به تأیید مقام معظم رهبری می‌رسد. بر اساس این آیین نامه، هیأت های حل اختلاف دیگر نمی توانند حکم تخلیه صادر کنند و هر سال تنها 25 درصد به اجاره بها اضافه می شود. با وجود اینکه ویروس کرونا فروکش کرده است، اما این آیین‌نامه همچنان اجرا می‌شود و حکم تخلیه از سوی شورای حل اختلاف صادر نمی‌شود، مگر اینکه صاحبخانه سند ازدواج فرزندش را بیاورد و نیاز شخصی برای متقاعد کردن شورای حل اختلاف برای صدور حکم را ثابت کند. تخلیه.”

بیشتر بخوانید  قیمت لپ تاپ در بازار ایران ۲۰ درصد کاهش یافت

وی ادامه می دهد: در این بین اگر یکی بیاید بگوید من ضمانت می کنم این ملک را خالی می کنم، التزام به نتیجه می شود. حمایت از نتیجه دادن نیز غیرقانونی است. حتی وکلا هم نمی توانند قول نتیجه بدهند، چون وقتی پرونده را به دادگاه می بریم، قاضی و عوامل دیگر هم نقش دارند. بنابراین وقتی می گوییم من می خواهم این خانه را تخلیه کنم، این یک تعهد به نتیجه است، که اشتباه است. حالا اگر بگوییم تهدید می کنیم، در را می شکنیم و وارد خانه می شویم. یعنی دو جرم مشهود صورت گرفته است. تهدید و تخریب جرم است. تجاوز جنسی نیز جرم است. یعنی در اینجا موجر هم مسئول است و مستأجر می تواند از موجر و تهدید کننده او شکایت کند. زیرا موجر مالك و آن شخص عامل است. زمانی که موجر ملک را اجاره می دهد، منافع ملک در اختیار مستأجر است و در آن مدت نمی تواند وارد آن شود، بنابراین تجاوز، تخریب و اخلال جرم است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *