انتشار آموزه های گدیر به یک قیام بزرگ مردمی احتیاج داشت


انتشار آموزه های گدیر به یک قیام بزرگ مردمی احتیاج داشت

ایسنا / همدان امام جمعه تویسرکان گفت: تجلیل و اشاعه دانش بی نظیر عید غدیر خم به یک قیام بزرگ مردمی نیاز دارد.

به گزارش ایسنا ، حجت الاسلام مرتضی موحدی در نماز جمعه این هفته توئیسرکان اظهار داشت: به گفته پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) ، غدیر بزرگترین عید رسول خدا (ص) ملت است و مراسمی را برای بزرگداشت و اشاعه ارزش های غدیر برگزار می کند. و تعالیم آنها باید شایسته باشد. این یک عید عالی است.
وی بیان می کند: به گفته امام رضا (ع) خدای مهربان در روز عید غدیر تعداد افرادی که در ماه رمضان و شب های گدار از آتش جهنم فرار کردند دو برابر می کند و آنها را از آتش آزاد می کند.
حجت الاسلام موحدی با تأکید بر اینکه جایگاه و پاداش نشر و بزرگداشت غدیر واقعاً شگفت انگیز است ، افزود: عید غدیر خم به یک روز محدود نمی شود بلکه از روز عرفه و عید قربان شروع می شود و تا چند روز بعد از عید ادامه دارد.
وی تاکید کرد: علاوه بر ارگان های متولی امور فرهنگی ، جشن باشکوه و باشکوه غدیر باید به یک فرهنگ عمومی در بین عموم مردم تبدیل شود.
خطیب نماز جمعه تویسرکان در آستانه پنجم مرداد و بزرگداشت اولین نماز جمعه جمهوری اسلامی در آن روز اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که نماز جمعه خدمت به تقوا و دین است. .
وی افزود: طبق حدیث ، کسی که در نماز جمعه شرکت نمی کند و رابطه خوبی با نماز جمعه ندارد ، کارهای پراکنده وی با هماهنگی خداوند متعال انجام نمی شود و اکنون برخی از وزرا به دلایلی از این دست بی اثر هستند. “
حجت الاسلام موحدی یادآور شد: همچنین 5 اوت سالروز عملیات مرصاد مغرور است که در آن شهر تویسرکان حدود 40 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
وی همچنین به گسترش ازدواج آسان در جامعه اشاره کرد و گفت: آموزه های اسلام ، دینداری و اخلاق ملاک اصلی رضایت برای ازدواج با جوانان است ، نه مهریه های سنگین و سخت گیری های دست و پاگیر.
موعظه کننده نماز جمعه ، تویسرکان ، خاطرنشان می کند: طبق احادیث ائمه (ع) ، اگر دیدگاه های سختگیرانه و تنگ نظرانه و غیر منطقی در مورد ازدواج حاکم شود ، شورش و انحراف بزرگ زمین را فرا می گیرد.

بیشتر بخوانید  حکایت آموزنده دختر زیبا و خواستگار پیر

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید