انتخاب مجدد دانش آموزان کلیدی است؟



به گزارش سلام نوبه، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص اینکه آیا دولت سیزدهم روند ستاره دادن به دانشجویان و محرومیت از ادامه تحصیل را آغاز می کند، می گوید در همه دانشگاه ها در دنیا دانشجو بودن یک سری معیار است و مقرراتی دارد. بسته به تخلفی که دانشجو، کارمند یا استاد مرتکب می شود، طبیعتاً مجازات هایی در نظر گرفته می شود. بحث ستاره شدن یا نشدن یک بحث انحرافی است، بالاخره در میان میلیون‌ها دانشجوی ما در طول این سال‌ها، ممکن است برخی افراد مرتکب تخلف شده باشند و این تخلفات می‌تواند جدی و قابل مجازات باشد.

طی روزهای گذشته ضیاء نبوی، فعال دانشجویی با انتشار متنی در اینستاگرام خود اعلام کرد که برای سومین بار از ادامه تحصیل محروم شده است. وی با بیان اینکه علیرغم قبولی در آزمون دکتری جامعه شناسی با رتبه 12 به وی گفته شده است که «صلاحیت عمومی» برای ادامه تحصیل در دانشگاه را ندارد و برای سومین بار موفق به دریافت ستاره شده است، گفت: مهرداد ویسکرمی در گفت و گو با «طلسم» در واکنش به ممنوعیت تحصیل این دانش آموز گفت: در بحث آموزشی وقتی نام یک مورد خاص را مطرح می کنید باید جزئیات آن مشخص باشد. ممکن است فردی برای مدتی مرتکب جرم شود و بعداً یک سری جرایم جدید مرتکب شود یا مجازات تعلیقی داشته باشد. من معتقدم به صورت موردی باید مشخص شود که وزارتخانه دقیقاً بر چه چیزی تکیه کرده است. اما هر چه هست، باید فقط جرم و مجازات با یکدیگر متناسب باشد».

بیشتر بخوانید  مرغ گران شد | قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار چند؟

بازیگری بحث انحرافی است

و این عضو کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این دولت پروسه ستاره دادن به دانش آموزان و سلب حق ادامه تحصیل از آنها را آغاز می کند؟ بسته به جرمی که دانشجو، کارمند یا عضو هیئت علمی مرتکب می شود، طبیعتاً مجازات هایی در نظر گرفته می شود. صرف نظر از نام این سوال، عده ای به دنبال ایجاد کلمه کلیدی و استفاده از آن برای پنهان کردن حقیقت هستند، هر فرد، هر تخلفی که از سوی او انجام می شود باید به صورت کاملا شفاف و قانونی بررسی شود و سپس طبق مقررات موجود در هر سازمانی که اگر مرتکب خلافی شده باشد، باید برحسب شرایطش مجازات شود».

ویسکرمی اضافه کرد: بحث ستاره بودن یا نبودن یک بحث انحرافی است، بالاخره در بین میلیون ها دانشجو که در این سال ها داشته ایم، ممکن است عده ای تخلف کرده باشند و آن تخلفات می تواند جدی و قابل مجازات باشد. بر این اساس در موردی که مد نظر شماست باید قید شود که دقیقا چه مرتکب شده، چه کرده و چه مجازاتی برای او پیش بینی شده است. به نظر من قضاوت کلی اشتباه است.»

دیدگاهتان را بنویسید