امکان توافق با ایران وجود دارد



جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه درباره امکان دستیابی به توافق در وین صحبت کرد.

رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا در حالی به خبرنگاران گفت: فضای مذاکرات وین بهتر از گذشته است و امکان توافق با ایران وجود دارد.

هشتمین دور مذاکرات وین برای رفع تحریم های ایران روز پنجشنبه 8 دی ماه با دیدار دوجانبه علی باقری معاون وزیر امور خارجه و رئیس کمیته مذاکره جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل ادامه یافت. سرویس اقدام خارجی اروپا

در این دور از مذاکرات نیز مانند دور قبل، علاوه بر برگزاری نشست های دوجانبه و چندجانبه روسای نمایندگی های دیپلماتیک در وین، مذاکرات در سطح کارشناسی نیز در حال انجام است.

روز جمعه ۲۴ دی ماه اعلام شد، بر اساس توافق روسای هیئت‌ها، مذاکره کنندگان عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و سه کشور اروپایی امشب به طور موقت به پایتخت‌ها باز می‌گردند تا دیدگاه‌های سیاسی و رایزنی‌های خود را بررسی کنند. .

وقفه دو روزه خواهد بود و مذاکرات کارشناسی بدون وقفه ادامه خواهد داشت و بازگشت مذاکره کنندگان ارشد به معنای پایان دور هشتم مذاکرات نیست.

بیشتر بخوانید  ماجرای آشنایی و ازدواج سپهر حیدری l همسر سپهر حیدری قهرمان تکواندو

دیدگاهتان را بنویسید