امکان برگزاری انتخابات فدراسیون ها با “12 رای” زیر سوال است!



اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتور جمهوری اسلامی ایران به گونه ای نوشته شده است که از طریق کمیسیون ورزشکاران ، مربیان و داوران فرصتی برای مهندسی در 12 رأی انتخاباتی توسط رئیس فدراسیون فراهم می کند.

به گزارش ایسنا ، شورای وزیران اساسنامه فدراسیون های ورزش آماتور جمهوری اسلامی ایران را در جلسه خود در 5 اکتبر 1998 به پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان و با اشاره به تبصره مندرج در ماده 11 قانون تصویب کرد. در فهرست م Instسسات عمومی غیردولتی – مصوب 1373.

اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی پس از تغییر در کمیته اجتماعی کابینه و برنامه کمیته اجرای قانون مجلس در اکتبر 1998 تصویب شد و در دسامبر همان سال برای اظهار نظر نهایی به هیئت امنا ارجاع شد و تصویب. برای اجرا ، اما حدود 20 ماه طول کشید تا سرانجام در روز شنبه 3 ژوئیه سخنگوی هیئت امنا اعلام کرد که در روز چهارشنبه ، 30 ژوئیه 1400 ، وضعیت فدراسیون های ورزشی آماتور جمهوری اسلامی ایران با شرع و قانون اساسی تجدید نظر و تناقض داشت و در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک مقام خود چه خواهد کرد.

این اساسنامه حاوی ابهامات ، موضوعات و چالش های بسیاری است که در گزارش ایسنا به طور مفصل در مورد آنها بحث شد و می توانید آن را مشاهده کنید. اینجا را فشار دهید.

ماده 13 اساسنامه فدراسیون های ورزش آماتور بسیاری از مسائل را مطرح می کند. در سه بند 13 ، 14 و 15 ، که مربوط به کمیسیون ورزشکاران ، کمیسیون مربیان و کمیسیون قضات است ، شرایط به گونه ای تنظیم شده است که امکان بهره برداری شخصی و سو abuse استفاده توسط رئیس جمهور وجود دارد. فدراسیون و او می تواند 12 رای در سبد خرید شما قرار دهد.

بیشتر بخوانید  معلمان حتما بخوانند | خبر خوش در خصوص رتبه بندی معلمان

بند 13 ماده 13 بیان می کند که سه ورزشکار مرد و سه ورزشکار زن توسط کمیسیون ورزشکاران مربوطه انتخاب می شوند ، در بند 14 دو مربی مرد فعال و دو مربی زن فعال توسط کمیته مربیان مربوطه فدراسیون انتخاب می شوند. و در بند 15 ، یک داور مرد فعال و یک داور زن فعال توسط هیئت منصفه مربوطه فدراسیون مربوطه در مجمع با حق رأی انتخاب می شوند.

اما سوال اصلی این پاراگراف چیست؟ نکته عجیب و تحریک آمیز این است که تشکیل کمیته های موضوع بندهای 14 ، 15 و 16 این ماده ، از پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب جلسه عمومی مطابق با قوانین و مقررات مربوط مطلع می شود. . روشی که در هیچ کجای دنیا معمول نیست و این سال را به وجود می آورد که چرا هنگام تصویب این اساسنامه چنین موضوعی مورد توجه قرار گرفت؟

روند فعلی در جهان این است که هم در کمیسیون ورزشکاران و هم در قسمت مربیان و داوران ، مجموعه ای از بازیکنان ، مربیان و داوران انتخاب شده براساس سازوکار خاصی انتخاب می شوند. به عنوان مثال ، کاپیتان های تیم های ورزشی به عنوان نماینده در رأی گیری شرکت و سرانجام 3 نامزد به عنوان اعضای کمیسیون بازیکنان انتخاب می شوند ، موضوعی که به هیچ وجه در اساسنامه فدراسیون های ورزشی آماتور جمهوری اسلامی مطرح نشده است. ایران این قانون را برای متصدی تحت تأثیر قرار دادن هیئت بازیکنان ، مربیان و داوران با نفوذ در هیئت مدیره و بر هم زدن توازن قدرت مطابق با اختیاراتی که در اختیار دارد فراهم می کند و در نهایت آرا desired مطلوب را بدست می آورد.

بیشتر بخوانید  ولایت فقیه ادامه رسالت پیامبران است - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

در صورت رفع اشکال نیاز به اصلاح و تأیید مجدد دارد!

منشور فدراسیون های ورزشی آماتور که اخیراً به تصویب هیأت امنا رسیده است علاوه بر این موضوع ابهامات و چالش های بسیاری دارد و به نظر می رسد در صورت تأیید و اثبات مشکلات موجود ، نیاز به بازنگری دارند. بندها و مواد مشکل ساز باید اصلاح و تصویب شود ، زیرا در غیر این صورت چالش های زیادی را در آینده نزدیک برای ورزش ایران ایجاد می کند و باعث می شود ورزش کشور در مسیر اشتباه حرکت کند و احتمالاً به دلیل ایجاد تناقض با اساسنامه فدراسیون های بین المللی مشکلاتی مانند محرومیت برای رشته های مختلف.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید