امنیت ملی و اقتصادی با توسعه صنعت بانکرینگ رقم می‌خورد



عبدالعلی رحیمی مظفری در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه و همایش گفت: 80 درصد تجارت جهانی از طریق حمل و نقل دریایی صورت می گیرد که 47 درصد آن مصرف می شود. این کشتی ها هزینه سوخت دارند.

وی ادامه داد: 400 پایانه سوخت گیری در دنیا تنها خدمات بانکی ارائه می کنند که 200 میلیون تن نفت کوره به ارزش 200 میلیارد دلار در اختیار کشتی ها قرار می دهد.

رحیمی مظفری خاطرنشان کرد: سالانه 47 هزار کشتی از خلیج فارس تردد می کنند که 20 میلیون تن سوخت نیاز دارند.

عضوکمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه بانکداری یکی از اولویت های کمیته انرژی مجلس است، ادامه داد: 90 درصد از سهم بازار بانکی خلیج فارس و عمان در اختیار امارات است و سهم ایران در این زمینه. صنعت باید تضمین شود.

بنابراین گزارش، مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه و همایش ارائه فرصت های سرمایه گذاری و توسعه در حوزه نفت، گاز و انرژی های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جزیره قشم با حضور دکتر افشار فتح الهی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کشم، حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر و مدیرعامل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو کمیته رهبری کمیسیون انرژی مجلس و جمعی از مدیران و سرمایه گذاران حوزه انرژی کشور. این نمایشگاه به همراه پنل های تخصصی از سوم تا پنجم بهمن ماه در محل نمایشگاه بین المللی کشم برگزار می شود.

بیشتر بخوانید  ظرفیت بیمارستانهای یاسوج پر شده است/احداث بیمارستان صحرایی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کشم

دیدگاهتان را بنویسید