مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

امضا تفاهمنامه ایران و سوریه برای ازسرگیری اعزام زائر –

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، علی‌رضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ در پایان سفر چهار روزه به سوریه، پس از مذاکره نهایی با وزیر گردشگری و سیاحه این کشور، گفت : خوشبختانه جلسات خوبی با مسؤولان سوریه در حوزه‌های مربوطه داشتیم که امید است منتج به شروع مناسب و شایسته سفرهای زیارتی به سوریه شود.

وی با بیان این‌که موضوع سلامت، رعایت پروتکل بهداشتی و امنیت زائران در برقراری دوباره این سفرها بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: باز شدن این مسیر زیارتی خرسندی زائران ایرانی را موجب می‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اعزام دوباره زائران به سوریه، گفت: برای پروازها و انتقال هوایی زائران باید مقدمات و تدابیر مناسب انجام شود.

وزیر گردشگری سوریه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر رییس سازمان حج و زیارت و هیأت همراه به سوریه، بیان کرد: معتقدم این سفر گام مؤثری برای نزدیک‌تر شدن دو دولت و ملت خواهد بود.

تفاهم ایران و سوریه برای ازسرگیری اعزام زائر

محمد رامی مارتینی یادآور شد: وزیر کشور سوریه بسیار مشتاق راه‌اندازی سفر زائران ایرانی است و تاکید کرده موضوعات مربوط به اعزام زائران ایرانی را پیگیری کرده و به نتیجه برسانیم.

او با تاکید بر ازسرگیری سفرهای زیارتی به منظور همکاری بیشتر دو کشور و دو ملت، اظهار کرد: حدود ۱۳هزار تخت در زینبیه آماده پذیرایی از زائران است. همچنین در صورت نیاز، هتل‌های زیادی در دمشق برای ارائه خدمات به زائران در اختیار است و مشکلی در این‌باره وجود ندارد.

وزیر گردشگری سوریه درباره برقراری دوباره سفرهای هوایی زائران بین دو کشور، گفت: اگر تعداد زائران افزایش یابد می‌توانیم تعداد پروازها را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید  واکنش عجیب نوید محمدزاده به حمله ایران به اسرائیل+ عکس

طرفین سپس، تفاهم‌نامه مربوط به اعزام زائران را امضاء کردند. سازمان حج و زیارت هنوز جزئیات ازسرگیری سفر سوریه را اعلام نکرده است.

تفاهم ایران و سوریه برای ازسرگیری اعزام زائر

رییس سازمان حج و زیارت یکشنبه ۱۶ آبان‌ماه برای ازسرگیری اعزام کاروان‌های زیارتی به سوریه به این کشور سفر کرده است. او در سفری که به دمشق داشت با وزرای کشور و بهداشت سوریه برای تامین امنیت و سلامت زائران، مذاکره کرد.

سفرهای زیارتی و کاروانی ایرانی‌ها به سوریه از سال ۱۳۹۰ متوقف شد. در سال ۱۳۹۸ شماری از دفاتر زیارتی، این سفر را از به صورت محدود و برای مقطعی کوتاه از سرگرفتند، اما با همه‌گیری کرونا این سفرها دوباره متوقف شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *