امضای توافق نامه بین ایران و دبیرخانه مجمع مجمع آسیایی در تهران – اخبار دیپلماتیک ایران – اخبار بین المللی تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم، توافق نامه بین جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجامع آسیایی درباره حقوق ، مزایا و مصونیت های دبیرخانه دائمی مجمع پارلمانی آسیا (APA) مجلس پارلمان آسیا در وزارت امور خارجه امضا شد.

این قرارداد پس از تصویب در هیئت دولت و صدور مجوز لازم به وزارت امور خارجه امضا شد.

تأسیس مجمع مجامع آسیایی (APA) در نوامبر 2006 و در هفتمین اجلاس انجمن مجامع صلح آسیا در تهران که توسط مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، تصویب شد.

مجمع آسیا در حال حاضر 44 عضو مجلس قانونگذاری آسیا و 14 مجمع ملی دیگر به عنوان ناظر دارد. همچنین 10 سازمان بین المللی و منطقه ای به عنوان ناظر در این مجمع حضور دارند. طبق مصوبه مجمع مجامع آسیایی ، مقر دبیرخانه آن از همان ابتدا در تهران مشخص شده است.

مجمع پارلمانی آسیا به عنوان یک سازوکار منطقه ای پویا در زمینه همکاری بین پارلمانی ، دارای یک زمینه فعالیت گسترده و متنوع و طیف قابل توجهی از موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی مانند مبارزه با فساد ، عدالت بهداشتی و مبارزه است. علیه قاچاق مواد مخدر. مواد مخدر شامل تقویت عناصر همکاری و دوستی بین اعضا ، کاهش فقر ، حفاظت از محیط زیست ، ارتقا diversity تنوع فرهنگی ، مبارزه با قاچاق اموال فرهنگی ، حقوق زنان ، جوانان و افراد مسن و مواردی مانند جنایات رژیم اشغالگری است. در سرزمینهای اشغالی فلسطین. مجمع پارلمان های آسیا قطعنامه های سالانه ای را برای اطمینان از پیوستگی و پیگیری منظم اقدامات خود در این زمینه ها و سایر موضوعات مربوط به اعضای خود تصویب می کند.

بیشتر بخوانید  شاهکار جدید سایپا؛ روشن شدن پراید ۱۳۱ با سوئیچ تیبا و برعکس!+ فیلم

ایده ایجاد مجمع توسط مرحوم حسین شیخ الاسلام ، نماینده مجلس هفتم ، طراحی ، آزار و اذیت و اجرا شد. وی به عنوان نماینده منتخب پارلمان در این مجمع ، بازار انرژی آسیا و توافق نامه دوستی آسیا را در APA طراحی و دنبال كرد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید