محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان بازدید کرد و از واحدهای دانش بنیان این پارک که در حوزه خودروسازی فعال بودند بازدید کرد و در جریان فعالیت های این واحدها قرار گرفت. شرکت های دانش بنیان
پس از آن در نشستی با رئیس دانشگاه کاشان، تعامل این گروه خودروسازی با دانشگاه کاشان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تفاهم نامه همکاری بین سایپ سیتروئن و دانشگاه کاشان منعقد شد.
این تفاهم نامه به منظور دستیابی به خودکفایی علمی، برقراری ارتباط موثر و فعال صنعت و دانشگاه به منظور تجاری سازی نتایج تحقیقات و رفع نیازهای موجود صنعت و دانشگاه بر اساس منویات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به امضای طرفین رسید. سفارش.
مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه این بازدید گفت: مرکز تحقیق و توسعه سایپا سیتروئن باید به دانشگاه تبدیل شود و برای آن شرایط را برای حضور اساتید، دانشجویان و نخبگان کاشانی در سایپا سیتروئن فراهم می کنیم.
وی افزود: بر این اساس یک دفتر کار برای حضور دانشگاهیان در شرکت سایپازیتروئن آماده می شود که به دانشگاه تحویل داده می شود و قراردادی بین دو گروه برای انتقال دانش موجود در دانشگاه منعقد می شود. دانشگاه به صنعت
تیموری تصریح کرد: در دانشگاه کاشان رشته های فنی از جمله شیمی، الکترونیک، مکانیک، پلیمرها وجود دارد و کارهای ارزشمندی در این زمینه ها انجام شده است که برخی از محصولات آنها در صنعت خودروسازی وجود دارد.
وی افزود: در صورتی که این محصولات استانداردهای لازم را داشته باشند، قراردادی با شرکت های سازنده منعقد می شود تا هم دانشگاه و هم صنعت از استفاده از این محصولات بهره مند شوند.
مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه تاکنون از نیروهای تهرانی برای تامین نیاز مدیران شرکت سایپا سیتروئن استفاده می شود، گفت: در تفاهم نامه ای که امروز امضا شد، طرحی به نام مدیران آینده را دنبال خواهیم کرد که دانشگاه آن را انجام خواهد داد. ارائه آموزش های لازم برای نیروهای سایپا سیتروئن.U در تمامی رده ها از متخصص گرفته تا مدیریت می تواند مدیران آینده این شرکت را از افراد ساکن در شهر کاشان تامین کند.
وی خاطرنشان کرد: این افراد علاوه بر آموزش های کاری تخصصی در زمینه های حسابداری، مدیریت و مالی نیز آموزش خواهند دید تا مدیران آینده سایپا سیتروئن از بین نیروهای بومی کاشان انتخاب شوند چرا که این موضوع علاوه بر این ایجاد عرق کاری و تعصب به دلیل حضور مردم در شهر در صورت وجود مشکل زودتر شناسایی و برطرف می شود و این یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای شرکت سایپا سیتروئن است. .
در این مراسم عباس کتابی رئیس دانشگاه کاشان با ابراز خرسندی از حضور تیم مدیریتی سایپا در دانشگاه کاشان گفت: امروز تفاهم نامه ای بین سایپاسیتروئن و دانشگاه کاشان به منظور توسعه علمی، پژوهشی و پژوهشی منعقد شد. مبادلات و دوره های آموزشی، پژوهشی و نوآوری باید برای کارکنان سایپا سیتروئن آموزش ایجاد شود.
وی افزود: امیدوارم امضای این تفاهم نامه نقطه شروعی برای تعامل بیشتر و استفاده از ظرفیت های دو نهاد در جهت بهره برداری از ظرفیت های مشترک باشد چرا که در این صورت توانمندی های دانشگاه مشخص می شود. و این پتانسیل در خدمت سایپا سیتروئن خواهد بود.محصولات با کیفیت بهتر تولید کنید.
کتابی تاکید کرد: بیش از 60 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان مستقر هستند. همچنین آزمایشگاه مرکزی دانشگاه جزو بهترین آزمایشگاه های دانشگاه های کشور می باشد. بهره گیری از اساتید مجرب در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری یکی از ظرفیت های دانشگاه کاشان است که می تواند فعالیت های دانش بنیان را در خدمت صنعت قرار دهد.
پس از این مراسم، مدیرکل گروه خودروسازی سایپا در ادامه بازدید از شرکت سایپا سیتروئن، در جریان فعالیت ها و اقدامات این شرکت خودروسازی گروه سایپا قرار گرفت.
در این بازدید پروژه سیستم خودران تامین قطعات مورد نیاز خطوط تولید با نام های MGV و AGV توسط مدیرعامل گروه سایپا افتتاح و راه اندازی شد.
سیستم های AGV و MGV خودروهای خودرانی هستند که به جای یدک کش و لیفتراک برای جابجایی قطعات در خطوط تولید استفاده می شوند و برای اولین بار در گروه خودروسازی سایپا این دستگاه ها طراحی و مورد استفاده قرار گرفته است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: یکی از موضوعات مهم در خطوط مونتاژ بحث تامین قطعات خطوط تولید است که در گذشته با استفاده از لیفتراک انجام می شد و لیفتراک در خطوط تولید آلودگی های زیست محیطی و صدا ایجاد می کند که مضر است. کارکنان در خط تولید دارای کاستی هایی است. همچنین این سیستم حمل و نقل قیمت بالایی دارد که بر اساس آن کارشناسان سایپ سیتروئن دو ربات طراحی کردند که تمامی قطعات لازم را بدون دخالت انسان حمل می کند.
وی افزود: با این طراحی نیازی به اپراتور نیست و علاوه بر آن هزینه های تهیه و نگهداری یدک کش که در گذشته بسیار زیاد بود با داخلی سازی کامل این دستگاه کاهش یافته است.
تیموری با اشاره به تولید محصولات جدید در گروه سایپا تاکید کرد: در گروه خودروسازی سایپا هدف تحویل 8 خودرو محقق شد و خط تولید خودروهای اطلس و سهند آماده شد. 30 دستگاه از این خودرو تولید شده و در حال انجام تست های نهایی هستند. 6 دستگاه خودرو آریا تولید شده و آماده مونتاژ و تست می باشد.
وی افزود: 6 کاربری جدید برای خودروی نیسان طراحی و ایجاد شده و طول فضای بار آن افزایش یافته و تمامی استانداردها را پاس کرده است. این خودرو قابلیت حمل بارهای سنگین و حجیم را دارد که باعث کاهش هزینه های حمل و نقل می شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: طی سال های 1401 تا 1402 تمام تلاش خود را می کنیم تا بتوانیم 8 محصول جدید را در خودروهای سواری و تجاری عرضه کنیم.
وی افزود: در سایت سایپا سیتروئن پلت فرم آماده تولید محصولات اقتصادی است و تمامی طراحی ها به پایان رسیده و در مرحله ساخت قالب هستیم. علاوه بر این، امسال دو محصول به سبد محصولات سایپا سیتروئن اضافه می شود.
تیموری خاطرنشان کرد: برای اولین بار خودروی گازسوز ساینا در این شرکت تولید و تا آذرماه امسال به مردم و شبکه تاکسیرانی عرضه می شود. همچنین ساینا اتوماتیک نیز یکی دیگر از محصولاتی است که مراحل اولیه را پشت سر گذاشته و این خودرو تا پایان سال تولید و به فروش می رسد.
سایپان نیوز