امشب؛ واریز یارانه معیشتی 1 میلیونی اسفند



آنچه دیگران می خوانند:

یارانه جدید برای حمایت از دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت 1401 پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آنها، یارانه معیشتی را افزایش داد. با افزایش یارانه عمر سه دهک با کمترین درآمد از سوی دولت به 400 هزار تومان برای هر نفر، قدرت خرید دهک اول درآمدی روستاییان (فقیرترین دهک) 2.5 برابر می شود.

پس از واریز دو فاز یارانه های مالی 300 و 400 هزار تومانی به حساب خانوارها، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به حساب الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلاً صدور گواهی کالا منتفی است و تا زمان تامین وضعیت گواهی کالا، پرداخت یارانه نقدی ادامه خواهد داشت.

معاون مرکز پیشگیری از معلولیت و پیشگیری از ترک اعتیاد سازمان حمایت اجتماعی کشور درباره افزایش هزینه خرید عینک برای کودکان سه تا شش ساله مبتلا به آمبلیوپی و انکساری توضیح داد.

افروز صفری فرد با اشاره به اینکه طرح غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال از سال 75 توسط سازمان حمایت اجتماعی راه اندازی شد، گفت: این طرح در سال گذشته حدود 2 میلیون و 800 هزار کودک را تحت پوشش قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه هدف سازمان اجتماعی غربالگری بینایی کودکان در سال جاری غربالگری تمامی کودکان 3 تا 6 ساله کشور که جمعیت آنها حدود 4 میلیون و 400 هزار نفر است، گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه سه میلیون و 300 هزار کودک غربالگری شدند و به نظر می رسد تا پایان سال بین 85 تا 90 درصد کودکان تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

بیشتر بخوانید  فال حافظ امروز | سرنوشتت رو با حافظ ببین! | معجزه‌ای که منتظرش بودی اتفاق افتاد! + تفسیر دقیق

نایب رئیس مرکز پیشگیری از معلولیت مرکز پیشگیری و درمان بیماری‌های اعتیاد سازمان حمایت اجتماعی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت بنیاد ۱۵ خرداد از طرح ملی غربالگری تنبلی چشم و همچنین اعطای یارانه برای خرید عینک برای کودکان 3 تا 6 سال تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح (1375) پس از غربالگری، کودکان و موارد مشکوک به بینایی سنجی ارجاع و تشخیص داده می شوند. با آمبلیوپی و عیوب انکساری، برخی نیاز به عینک و تعداد محدودی جراحی لازم دارند. در این راستا سازمان اجتماعی از همان ابتدا مزایای لازم را به آنها پرداخت کرد.

صفارد با بیان اینکه قیمت عینک افزایش یافته و مبلغ پرداختی آن سازمان در گذشته دیگر کفاف خانواده های بی بضاعت را نمی دهد، اعلام کرد: از این پس علاوه بر خرید عینک به مبلغ 500 هزار تومان، 15 خرداد ماه جاری خواهد بود. بنیاد نیز 500 هزار تومان پرداخت خواهد کرد. /ایسنا

پرداخت عیدی یارانه دولتی حمایت های نوروزی

در سال های گذشته دولت ها با اخذ وام های ضروری به سرپرستان خانوار مستمری یک ماهه به نام باجرم پرداخت می کردند.

این در حالی است که در آخرین ماه سال 1401 هستیم و مدعیان دو نهاد حمایتی اجتماعی و هیئت امداد منتظر دریافت عیدی هستند و با توجه به فعالیت های زیر در صورت تامین اعتبارات لازم از سوی دولت ها عیدی پرداخت می شود.

دولت ها در سال های گذشته با تامین اعتبارات لازم، مستمری یک ماهه به نام باجرم را به مشمولان دو موسسه بهزیستی و هیئت مددکاری پرداخت کرده اند.

بیشتر بخوانید  بلدی یه چیکن استراگانوف خفن تو خونه درست کنی؟ | طرز تهیه چیکن استراگانوف +ویدیو

درنتیجه اگرچه این رویه در سال های گذشته وجود داشت، اما این سوال مطرح می شود که آیا دولت سیزدهم امسال به مشمولان دو نهاد مددکاری اجتماعی و هیئت بایرام پرداخت می کند یا خیر؟

بر اساس این گزارش، دو مجموعه از هیئت‌های امداد و بهزیستی در آستانه سال نو 2023 مبلغی را به عنوان عیدی به حساب اقلیت‌های مذهبی واریز کردند.

با توجه به استعلام خبرنگار تسنیم از بهزیستی و کمیته مددکاری در خصوص پرداخت عیدی به مددجویان این دو نهاد، هنوز عیدی مددجویان مشخص نیست و آیا اعتبار مورد نیاز برای پرداخت عیدی تامین شده است یا خیر. . دولت باجرم را به مددجویان دو نهاد تقدیم می کند که تا قبل از سال جدید حمایت پرداخت می شود.


دیدگاهتان را بنویسید