امسال 70 درصد شبکه ملی اطلاعات اجرا می شود



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاش می کنیم امسال یک درصد به سهم اقتصاد دیجیتال از کل تولید ناخالص ملی اضافه کنیم.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از شرکت در جلسه کمیسیون صنعت و معدن مجلس گفت: در جلسه امروز گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف طی 7 ماه گذشته و برنامه های وزارت ارتباطات و وزارت ارتباطات ارائه شد. فناوری اطلاعات 1401 .

وی اجرای فازهای مختلف شبکه ملی اطلاعات را یکی از برنامه های اصلی وزارتخانه تحت امر خود دانست و افزود: بر اساس اهداف تعیین شده در سال جاری حدود 70 درصد شبکه ملی اطلاعات محقق می شود. ” “

زارع پور با بیان اینکه پروژه راهبردی فیبر نوری برای منازل و مشاغل در دست اجراست که می تواند سرعت دسترسی مردم به اینترنت و شبکه را افزایش دهد، گفت: هدف دیگر بهره برداری از 5 میلیون پورت پرسرعت در نقاط مختلف است. وزارت ارتباطات.

وی در تشریح اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه حوزه فضایی گفت: امسال تزریق ماهواره به لایه شیر (مدار حدود 500 کیلومتری) تثبیت می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال پرتاب چندین ماهواره هستیم، ادامه داد: انشاءالله به زودی جمهوری اسلامی ایران به یکی از صادرکنندگان خدمات فضایی در منطقه و کشورهای اسلامی تبدیل شود چرا که ما جزو 10 ماهواره هستیم. کشورهایی که می توانند ماهواره بسازند.» «ما بومی داریم و از طرفی با پرتابگر داخلی پرتاب می کند.

زارع پور با اشاره به برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه اقتصاد دیجیتال گفت: تلاش می کنیم امسال یک درصد به سهم اقتصاد دیجیتال از کل تولید ناخالص داخلی اضافه کنیم. کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در دولت بر دستیابی به این مهم متمرکز شده است.

بیشتر بخوانید  سورپرایز ویژه سایپا برای مردم در شب یلدا

لینک کوتاه لینک را کپی کنید

دیدگاهتان را بنویسید