امسال 17 مجوز استخراج در آذربایجان شرقی صادر شده است



مهرانگیز رحمانی روز سه شنبه در مصاحبه ای گفت: توسعه معادن و صنایع معدنی یکی از محوری ترین برنامه های وزارتخانه و سازمان های آرام استان در سال “تولید ، پشتیبانی و از بین بردن” است. امسال پنج گواهی برای کشف تولید با مساحت حدود 2.8 کیلومتر مربع صادر شد.

وی اعلام کرد: تا پایان خرداد ماه سال جاری 48 مجوز استخراج شن و ماسه به دلیل سکوت شهرها صادر شده است و بیشتر پروانه های استخراج مربوط به شهرهای تبریز و مرند است.

معاون امور معدني سازمان استان سامات با تاكيد بر اينكه مزاياي معدني خدادادي در منطقه توانايي و فرصت سرمايه گذاري در معادن استانها را فراهم كرده و نياز به توجه بيشتر به اين بخش اقتصادي مهم و كارآمد دارد ، ادامه داد: ایجاد واحدهای فرآوری ، توسعه و تکمیل چرخه ها و زنجیره های بعدی معادن و صنایع پایین دستی ، ایجاد اشتغال پایدار را تحقق می بخشد.

وی از وجود بیش از 800 معدن و بهره برداری از نزدیک به 400 واحد معدنی ، بدون در نظر گرفتن معادن شن و ماسه در استان خبر داد و گفت: ظرفیت اسمی استخراج در استان ها 48 میلیون تن و با حل مشکلات و چالش های پیش رو و رفع می توانیم ظرفیت اشتغال و تولید را بهبود ببخشیم.

رحمانی تهیه اقدامات لازم بر اساس برنامه های وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای جذب سرمایه در بخش معدن را از مهمترین اولویت های امسال دانست و خاطرنشان كرد: تنوع محصولات معدنی از ویژگی های اصلی معادن استان. طبق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راس برنامه های ما قرار دارد.

بیشتر بخوانید  بازیگر نقش نازنین در سریال همه چیز آنجاست + عکس

وی ایجاد شهر تخصصی مس در شهر ورزکان را برای حرکت به سمت ایجاد واحدهای فرآوری و توسعه صنایع پایین دستی در بخش معدن ذکر کرد و گفت: ایجاد ارزش افزوده ، افزایش ظرفیت اشتغال و پرهیز از خام فروشی سایر موضوعات مهم به طور جدی دنبال کرد

معاون صنایع معدنی سازمان صمت در آذربایجان شرقی افزود: اولویت اول تأمین نیازهای استان است و هنگام بحث درباره صادرات ، برخی مواد معدنی مانند لوبیا که دارای استانداردهای بین المللی هستند ، به بازارهای جهانی صادر می شود. “

دیدگاهتان را بنویسید