امسال بیش از 3000 نفر در سیستان و بلوچستان مشغول آموزش خواهند شد



حمیدرضا رهشانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: همچنین سهمیه پذیرش دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان در سال جاری 1817 نفر است.

وی گفت: 2 هزار و 319 پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی 99 برای تکمیل دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان معرفی شدند و از مهرماه با عقد قرارداد موقت فعالیت های آموزشی خود را آغاز می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: امسال 3041 نفر از آموزش و پرورش استان خارج می شوند و 5 607 نفر جدید وارد این مجموعه می شوند که این میزان مثبت کار در آموزش و پرورش استان نسبت به سالهای گذشته است “

وی گفت: تفاهم نامه توسعه سالانه با وزارت آموزش و پرورش امضا شده و در حال نهایی شدن با شهرها و مناطق است.
رهشانی با بیان اینکه در زمینه ماندگاری نیروها به شهرستانها و مناطق تفویض می شوند ، تصریح کرد: از 319 نامزد 160 مورد با درخواست تایید شد.
وی گفت: 819 درخواست انتقال به خارج از استان و 2764 درخواست انتقال در استان در سیستم انتقال در حال بررسی ثبت شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بر اهمیت توانمند سازی معلمان تأکید کرد و افزود: بر اساس نیاز سنجی 244 دوره برای معلمان استان مشخص شده است که برخی از آنها ادامه دارد و پنج دوره نیز ادامه دارد.
وی گفت: از کل آمار جمعیت مدارس غیردولتی سیستان و بلوچستان 70 درصد سفارش کتاب را ثبت کرده اند و سفارش مدارس دولتی از 15 مرداد آغاز می شود.
رهشانی تجهیزات مدارس شبانه روزی سیستان و بلوچستان را برای آغاز سال تحصیلی جدید اعلام کرد و گفت: تاکنون هفت میلیارد تن اقلام ضروری و مصرفی برای این مدارس خریداری شده است.

بیشتر بخوانید  اولین واکنش مدیرکل ارشاد خوزستان به لغو کنسرت ها

دیدگاهتان را بنویسید