مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

امسال بارندگی بیشتر خواهد بود

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: میانگین بارندگی کشور از ابتدای سال تولد تا 7 مردادماه امسال 176 میلی متر بوده که میزان بارندگی سال گذشته است. در این مدت 144.4 میلی متر بوده است، به طوری که میزان بارندگی امسال 21.9 درصد بیشتر از سال گذشته است.

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی طی پنج روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و غبار کاهش خواهیم داشت. دید افقی و کاهش کیفیت هوا.

وی افزود: پیش بینی می شود در کشور همسایه عراق توده گرد و غبار تشکیل شود که پس از آن به سمت غرب و جنوب غرب کشور حرکت می کند، بنابراین تا پایان هفته افزایش آلاینده های هوا و کاهش را خواهیم داشت. کیفیت هوا در این مناطق

ضیائیان افزود: طی دو روز آینده در مناطق خاصی از جنوب غرب و جنوب کشور گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهیم داشت.

امسال بارندگی بیشتر است

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در سه روز آینده در شرق هرمزگان، جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، غرب گیلان، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، غرب جنوب فارس. همچنین ارتفاعات البرز مرکزی در استان های تهران، مازندران، البرز و قزوین رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

وی افزود: از چهارشنبه دوم شهریور ماه تا اواسط هفته آینده در بیشتر نقاط کشور جوی آرام خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید  زیر 5 ثانیه همسر پیرمرد را پیدا کنید؟ + پاسخ

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: فردا در تهران صاف تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و وزش باد پیش بینی می شود. حداکثر و کمینه دمای فردا پایتخت 32 و 22 درجه و فردا عصر پایتخت وزش باد شدید و گرد و خاک خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: شهرکرد با حداقل دمای 9 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالاتر گرمترین مرکز استان خواهد بود. صفر صفر

وی درباره وضعیت بارندگی در سال زراعی جاری گفت: میانگین میزان بارندگی در کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر 1400) تا 7 مردادماه سال جاری 176 میلی متر بوده که میزان بارندگی سال گذشته 144.4 میلی متر بوده است. در این مدت بارندگی امسال 21.9 درصد بیشتر از سال گذشته است

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *