امروزه بالا بردن آموزش در مدارس با هدایا یک معمای ناخوشایند برای مردم است



ایسنا / قم افزایش آموزش مدارس با هدایا ، اگر آموزش مجازی را بپذیریم ، یکی از مواردی است که متأسفانه والدین دانش آموزان را خسته کرده است. مشکلی که بسیاری از والدین انتظار آن را نداشتند.

یکی از دغدغه های همیشگی والدین تهیه بهترین امکانات آموزشی برای فرزندانشان است و همین امر باعث شده تا خانواده ها به دلیل سطح بالای علمی و عملی در مقایسه با بسیاری از مدارس با استعداد عالی به دنبال مدارس با کیفیت و در این بین مدارس تیزهوشان باشند. والدین و دانش آموزان توجه می کنند و از آنجا که پذیرش در این مدارس مستلزم امتحان ورودی است ، والدین برای بچه های خود در کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان ، به ویژه برای کلاس دوم دبیرستان ، هزینه می کنند ، زیرا در طول این سه سال دانش آموزان باید خود را برای ورود به مدرسه آماده کنند. exam. exam و البته این ابتدای راه است و پرداخت شهریه و خرید کتابهای اضافی ، ساعت کنکور و خدمات مدرسه هزینه های زیادی را برای والدین متحمل می شود.

این در حالی است که دانش آموزان در مدرسه حضور می یابند و از امکاناتی مانند کلاسهای طولانی ، برنامه های آموزش ویژه ، استفاده از کتابهای اضافی و استفاده از مشاوره تحصیلی و کتابخانه مانند برگزاری کلاسهای ویژه طبیعت که از مزایای مدارس عادی استعدادهای درخشان است برخوردار می شوند. مورد پسند قرار می گیرند.

با این حال ، شیوع بیماری کرونر قلب باعث تعطیلی آموزش حضوری در همه مدارس از جمله منظم ، عمومی و استعدادهای درخشان شده است و از این نظر دیگر هیچ تفاوتی بین این مدارس وجود ندارد و همه آنها ملزم به ارائه آموزش در فضای مجازی هستند. . استعدادهای درخشان دولت هستند و برای دانشجویان امکان استفاده از فضای علمی و آموزشی در روزهای تاجگذاری وجود ندارد. دلیل دریافت شهریه از خانواده ها چیست ، خصوصاً که اپیدمی تاج ، مشکلات اقتصادی خانواده ها را دو چندان کرده است.

در این زمینه مادر یک دانش آموز کلاس دهم توضیح می دهد: پسرم تا کلاس نهم در مدارس دولتی عادی درس می خواند و به دلیل اهمیت سال دهم تا دوازدهم تصمیم گرفتیم برای تیزهوشان وارد مدرسه شویم و از کنکور قبول شدیم و پول پرداخت کردیم دو میلیون و سیصد شهریه. اما وضعیت تاج ، فرصت حضور در مدرسه را از بین برد.

بیشتر بخوانید  افزایش مهاجرت پزشکان به کشورهای عمان، بحرین و قطر

حیدری ادامه داد: در آموزش مجازی علاوه بر شاد ، از Skyroom برای آموزش نیز استفاده می کردند ، اما در هر صورت آموزش از راه دور بود ، آنها باید از نظر دروس و فعالیت های فوق برنامه حداقل میزان آموزش را کاهش دهند ، بنابراین هیچ تفاوتی نداشتند از مدرسه عادی بهتر است وضعیت مالی خانواده ها در این وضعیت تاج گذاری و بیکاری در نظر گرفته شود.

حیدری با اشاره به اینکه وضعیت سال تحصیلی جدید هنوز نامشخص است و ما نمی دانیم سرانجام آموزش ها وجود دارد یا خیر ، گفت: میزان آموزش مدارس تیزهوشان افزایش یافته و گفته می شود حدود دو میلیون و هفتصد است به دو میلیون و نهصد

مادر دانش آموز کلاس یازدهم نیز گفت: سال گذشته این آموزش دو میلیون و سیصد نفر بود و با وجود غیبت کارکنان مدرسه ، آنها تمام تلاش خود را برای ارائه آموزش و استفاده از Skyroom علاوه بر برنامه شاد انجام دادند و او البته راضی است با کیفیت. تدریس معلم “ما بودیم ، اما خبری از دانش آموزان آماده كنكور نبود. البته باید در نظر داشته باشیم كه فضای مجازی محدودیت های زیادی دارد و ما نمی توانیم انتظار زیادی داشته باشیم و سعی كردیم تا حد ممكن آموزش خوبی داشته باشیم.

وی افزود: وقتی مدارس استثنایی وجود دارد ، هزینه های زیادی وجود دارد و به همین دلیل آموزش مجازی نیز آمد و اپتیک نوری را برای مدرسه دریافت کرد و آنها 20 میلیون هزینه کردند تا دانش آموزان بتوانند معلم را از طریق سیستم و از طریق Skyroom و در حقیقت در شرایط کرونا فضای پرنشاطی را در کلاس به دست آورد ، اما من نمی دانم که آموزش و پرورش تا چه اندازه برای ایجاد زیرساخت آموزش الکترونیکی در مدارس استعدادهای درخشان کار کرده است. در حقیقت ، از سطوح بالاتر باید پرسید که چرا آنها آموزش می بینند.

وی با اشاره به اینکه شهریه ها برای سال تحصیلی نیز افزایش یافته است ، اظهار داشت: حداقل امیدواریم وزارت بهداشت با همکاری وزارت آموزش و پرورش زمینه حضور دانش آموزان در مدرسه و استفاده از امکانات آموزشی به ویژه دانش آموزان دبیرستان. تحصیل در رشته تخصصی. “و آنها باید برای پذیرش در کنکور آماده باشند.

بیشتر بخوانید  اولین عکس بی حجاب از ترانه علیدوستی

در همین راستا ، رئیس اداره آموزش استعدادهای درخشان در استان کوم ، وضعیت مدارس سمپاد و دریافت شهریه در کرونا را تشریح کرد.

علی طالبی ، رئیس اداره استعدادهای درخشان ، به ایسنا گفت: “طبق دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان جدید ، که هر ساله در استان ها توسط وزارت آموزش و پرورش برای مدیریت مراحل ثبت نام در مجموعه مدارس به استان ها اعلام می شود ،” در سال تحصیلی 1499-1399 د. ، مطابق مفاد دستورالعمل فوق ، میزان هزینه ثبت نام (آموزش) مدارس استعدادهای درخشان بر اساس مصوبه هیئت امنای سازمان ملی پرورش استعدادها ، برابر با پنجاه درصد متوسط ​​آموزش مدارس غیردولتی در هر شهر. و تربیت هر استان به مدارس سمپاد اطلاع داده می شود.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی 1499-1399 روند تعیین آموزش مدارس در سمپاد استان با حضور کارکنان مربوطه در مجموعه آموزشی استان انجام می شود ، اما به دلیل شرایط خاص کشور ، tk و همچنین شرایط اقتصادی جامعه ، به جای تعیین شهریه مدارس افراد مستعد در رابطه با 50٪ آموزش متوسطه مدارس غیردولتی ، با موافقت همکاران حاضر در جلسه ، در اولین دبیرستان به جای 50٪ 29٪ ، و در دبیرستان دوم٪.

طالبی گفت: استان قم علیرغم پیشرفتهای چشمگیر در زمینه علوم ، آموزش و پرورش در سالهای تحصیلی اخیر ، در مقایسه با استانهای همجوار مانند مرکزی (اراک) ، اصفهان ، تهران ، تهران و البرز ، کمترین شهریه مدارس مستعد را شناسایی کرده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استعدادهای درخشان در خصوص نحوه خرج شهریه دریافتی توسط دانش آموزان اظهار داشت: طبق دستورالعمل اجرایی ، اداری و مالی مدارس استعدادهای درخشان ، مدارس استعدادهای درخشان موظف به پرداخت شهریه در 5 زمینه مندرج در فوق هستند. ، از جمله سرمایه ، تجهیزات و هزینه های مصرف ، هزینه ها و شهریه ها برای فعالیت های فوق برنامه و فوق برنامه ، تحقیق و آموزش و مسائل فرهنگی و تربیت بدنی.

همچنین رئیس اداره آموزش استعدادهای درخشان خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 1499-1399 که به دلیل اضطرار شرایط کرونر در فضای مجازی ارائه می شود ، ارائه خدمات آموزشی در طول سال تحصیلی به مدارس استعدادهای درخشان داده می شود زیرا آنها باید کیفیت را حفظ کند. خدمات خود را اضافه کردند ، گاهی هزینه های زیادی ، از جمله تقویت و تکمیل زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری کلاس ها.

بیشتر بخوانید  سقوط آزاد بورس همچنان ادامه دارد

طالبی توضیح داد که در طول سال تحصیلی جاری ، علی رغم غیبت های ناشی از شیوع تاج ، ما توانستیم کیفیت خدمات آموزشی را در مدارس حفظ کنیم. وی گفت: “در بحث دریافت آموزش ، ما موظف هستیم دانش آموزان خانواده های دارای شرایط مالی مناسب را فراهم کنیم.” ما تا آنجا که ممکن است با پشتیبانی مدرسه روبرو نیستیم که طبق گزارشات دریافتی از مدارس ، همکاران در مدارس سمپاد مانند سالهای گذشته وظیفه خود را در این زمینه انجام داده اند.

سرانجام ، وی گفت که در سال 1399 ، با وجود شرایط دشوار خدمات نیمه وقت برای دانش آموزان از سمپادی ، بسیاری از تمایزهای درخشان در سطح استان و کشور توسط مدارس سمپادی در استان حاصل شد که برخی از آنها 2 رتبه فقط کسب کردند 25 رتبه 22 جشنواره جوان هرزمی ، کسب 9 مدال رنگی در المپیادهای علمی دانشجویی ، کسب 8 رتبه زیر 100 کشور و 40 رتبه زیر 1000 کشور در کنکور سراسری سال 1399 و همچنین چندین مقام استانی و کشوری در قرآن ، مسابقات فرهنگی و هنری.

حال ، پس از توضیحات این کارمند ، این س againال دوباره مطرح می شود که این افزایش تحصیلات و چگونگی تفسیر آن از نظر ارتقا quality کیفیت نرم افزار و خدمات آموزشی از دید خانواده و دانش آموزان. به نظر نمی رسد این مقدار بیش از حد ارتباط زیادی با این پیشرفت آموزش مجازی داشته باشد. امیدواریم با توجه بیشتر مسئولان این بخش ، بتوان رضایت مردم و دانشجویان این بخش را افزایش داد ، این امر به عنصری مهم برای تربیت نسل موثر کشور در آینده تبدیل خواهد شد.

به طور کلی ، این مدارس برای تقویت دانش آموزانی طراحی شده اند که باید آینده کشور باشند. دریافت مبالغ هنگفت از آنها موجی از ناامیدی ایجاد می کند و هدف اصلی ساخت این مدارس را نقض می کند. مدارسی که هم امتحانات سخت دارند و هم آموزش سخت! سرانجام ، این س forال برای مسئولان مطرح می شود که اگر والدین توانایی پرداخت این هزینه ها را ندارند ، آیا باید دوباره وارد چرخه بی عدالتی در سیستم آموزشی شوند؟

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید