امتناع از صدور مجوز برای یک پروژه انتقال آب در بهشت ​​آباد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهرعلی مریدی با تأکید بر اینکه هیچ مجوزی برای پروژه حمل و نقل آب بهشت ​​آباد صادر نشده است ، گفت: ساخت سد بهشت ​​آباد هنوز مجوز ندارد و موضوع در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: 60 کیلومتر در پروژه تونل بهشت ​​آباد است تحت نظر گرفتن گرفته شده؛ در تحقیقات ما ، مسیر انتقال به سه بخش تقسیم شده است. آخرین قسمت در استان اصفهان و مربوط به منطقه است آرمین (خروج از یک تونل) تا مرز استان اصفهان و نزدیک شهر فرحشار.

مدیر کل خدمات حفاظت و مدیریت آب و خاک در محیط آژانس حفاظت از محیط زیست ادامه داد: آژانس حفاظت از محیط زیست اعلام کرد از زمان پایان تونل اثر فنی هادی این تاثیری بر محیط زیست ندارد ، این بخش می تواند به عنوان یک تونل یا خط لوله اجرا شود. همانطور که هنرمند می خواهد.

مخالفت شدید سازمان حفاظت از محیط زیست برای انتقال آب از طریق تونل در 12 کیلومتر اول

مریدی با تأکید بر اینکه قسمت اول تونل سد بهشت ​​آباد تا حدود 12 کیلومتری مسیر انتقال حساس ترین قسمت مسیر در این پروژه محسوب می شود ، گفت: منابع چشمه های مهم و منابع آب کارستی در این قسمت وجود دارد مرد بنابراین ، سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت که به هیچ وجه با ساخت تونل موافقت نمی کند و پیمانکار پروژه باید انتقال آب از طریق خط لوله را بررسی کند.

وی یادآور شد: سازمان محیط زیست مربوط به مسیر متوسط ​​پروژه که از دشت ها حدود 35 تا 40 کیلومتر فاصله دارد شلمزار و دشت های استان چهاراهال و بختیاری می گذرد ، وی اعلام کرد که از آنجا که مطالعات پیمانکار پروژه کافی نیست ، ما در حال حاضر درباره پیمانکار مطالعاتی که وی گفت تصمیم گیری نمی کنیم ، بنابراین ز ما تصمیم می گیریم که آیا می توان یک تونل ساخت یا نه و این قسمت از خط انتقال باید از طریق یک لوله ساخته شود.

بیشتر بخوانید  فال فرشتگان امروز دوشنبه 18 دی | امروز فرشتگان برای متولدین هر ماه چه خبر خوشی دارند؟

مدیر کل خدمات حفاظت و مدیریت آژانس حفاظت از محیط زیست و آب خاطرنشان می کند که برای صدور مجوز ، پیمانکار پروژه باید مطابق توافقی که اعلام کردیم ، طرح پروژه را ارائه دهد و تعهدات زیست محیطی لازم را برای صدور مجوز انجام دهد.

مریدی گفت: ما به عنوان پیمانکار به شرکت توسعه آب ایران اطلاع داده ایم که اگر می خواهد تونل یا خط لوله ای ایجاد کند ، باید مراقب باشد و خطر را بپذیرد. مسئولیت این است که بعداً حد وسط و ابتدای طرح به هم ربطی پیدا نکردند.

وی تأکید کرد که پیمانکار پروژه قسمت آخر پروژه باید سریعاً ظاهر نهایی و تعهدات زیست محیطی را برای صدور مجوز فراهم کند ، مربوط به عواقب انتقال آب از طریق تونل ها ، اگر در پروژه انتقال آب از شاخه های دز به کاماروز ما شاهد خشک شدن چاه ها و چشمه های آب در مسیر انتقال آب بودیم ، وی گفت: “موضوع انتقال آب از طریق تونل ها با انتقال آب از طریق خطوط لوله متفاوت است. در این پروژه تونل باعث خشک شدن یک سری چاه ها و چشمه ها شد ، مانند آب زیرزمینی در تونل می افتد و از چشمه و چاه خارج می شود.

مدیر کل خدمات حفاظت و مدیریت آب و خاک موجود در محیط سازمان حفاظت از محیط زیست ادامه داد: در پروژه بهشت ​​آباد ، به همین دلیل ، در اکثر موارد ، ما با انتقال از طریق تونل موافقت نکردیم و در مقابل آن ایستادیم. برای انتقال آب در وسط مسیر مشخص شده ، آنها همچنین باید به ما ثابت کنند که انتقال آب از طریق تونل تأثیری بر آب زیرزمینی منطقه ندارد و چشمه ها ، در صورت اثبات ، می توانند تونلی بسازند ، در غیر این صورت خط لوله باید تأسیس شود

بیشتر بخوانید  هشدار سازمان هواشناسی به این استان ها

دانشجو هم مربوط به اندازه خط لوله و حجم آب قابل انتقال گفت: مسئولیت این اداره با وزارت نیرو است. بسته به توزیع داده شده توسط وزارت نیرو ، آنها می توانند آب را انتقال دهند. آماتا وقتی سد ساخته نشود و خط انتقال 60 تا 70 کیلومتر راه اندازی نشود ، آب قابل انتقال نیست.

دیدگاهتان را بنویسید