امانوئل مکرون هدف جاسوسی اسرائیلی پگاسوس است



به دنبال گزارش واشنگتن پست مبنی بر اینکه نام رئیس جمهور فرانسه در لیستی از افراد هدف جاسوسی پگاسوس قرار دارد ، دولت فرانسه می خواهد این گزارش را تحقیق کند.

بی بی سی گزارش داد ، در اوایل روز ، گروهی از روزنامه نگاران که در پروژه پگاسوس با هم کار می کردند گفتند 14 رهبر جهان در لیست افرادی هستند که جاسوس افزار را هدف قرار داده اند.

این جاسوس افزار توسط شرکت اسرائیلی NSO تولید می شود که معمولاً محصول خود را به دولت های اقتدارگرا می فروشد.

طبق کنسرسیوم روزنامه نگاران ، متشکل از 17 رسانه ، رئیس جمهور شماره سه ، ده نخست وزیر و پادشاه مراکش از جمله بیش از 50 هزار شماره تلفن هستند که توسط مشتریان شرکت امنیتی NSO تحت نظارت قرار می گیرند.

به گفته واشنگتن پست ، هیچ یک از 14 رهبر نمی خواستند تلفن های خود را برای بررسی به روزنامه بدهند ، اما 37 تلفن دیگر در این لیست یا آلوده بودند یا سعی در نصب بدافزار داشتند.

کاخ الیزه ، کاخ ریاست جمهوری فرانسه ، گفت که در صورت تصویب موضوع بسیار جدی است و لازم است تمام گوشه های تاریک این گزارش ها روشن شود.

طبق بیانیه کاخ الیزه ، چندین فرانسوی قربانی این بدافزار اعلام کرده اند که پرونده قضایی خود را تشکیل می دهند ، بنابراین دادرسی به زودی آغاز می شود.

لوموند ، یکی از اعضای کنسرسیوم ، گفت که 15 نفر از اعضای دولت فرانسه می توانند در سال 2019 هدف بدافزار قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید  دهک‌های دوم و سوم از یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی استقبال کردند

عفو بین الملل گفته است که افشای جدید در این زمینه باید موهای رهبران جهان را درست کند.

دو روز پیش ، گزارش شد که بسیاری از مدافعان حقوق بشر ، روزنامه نگاران و وکلا در سراسر جهان هدف بدافزار قرار گرفته اند. طبق گزارش رسانه ها ، شماره تلفن 50،000 نفر از طریق این شرکت کنترل می شد.

حداقل 15000 شماره تلفن مکزیکی در این لیست وجود دارد که حداقل 25 شماره مربوط به روزنامه نگاران است. دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد گوشی هدف قرار گرفته اند. گاردین گزارش داد که مکزیک اولین کشور در جهان است که بدافزار Pegasus را خریداری کرده و به آزمایشگاه جاسوسی تبدیل شده است.

به گفته این روزنامه ، م institutionsسسات مکزیکی که این بدافزار را خریداری کرده اند شامل وزارت دفاع ، دادستانی کل و آژانس امنیت ملی هستند ، اما مجوز پگاسوس در مکزیک در سال 2017 منقضی شده و تمدید نشده است.

رئیس جمهور مکزیک ، آندرس امانوئل لوپز اوبرادور روز سه شنبه تأکید کرد که دولت مکزیک تغییر کرده است. “دیگر پلیس امنیت فدرال وجود ندارد. ما دیگر یک سرویس امنیتی مرکزی نداریم. آزادی تضمین شده است و هیچ کس دستور سرکوب را نمی دهد. هیچ کس جاسوسی نمی شود. ما همچنان صلح ، امنیت و حفاظت از همه ، به ویژه روزنامه نگاران را تضمین می کنیم.”

گزارشگران بدون مرز همچنین روز سه شنبه گفت که آنها علیه دو روزنامه نگار مغربی فرانسوی تبار در دادگاه فرانسه شکایت کردند.

NSW ، سازنده Pegasus ، از سال 2016 بارها به هدف قرار دادن فعالان مدنی و سیاسی و روزنامه نگاران متهم شده است.

بیشتر بخوانید  مراکز نوآوری در دانشگاه عباسپور در دانشگاه شهید بهشتی افتتاح شده است

در میان این افراد رافائل کابررا ، روزنامه نگار مکزیکی و خانواده جمال هاشجدی ، روزنامه نگار مقتول سعودی ، بودند. از رهبران جهان می توان به عمران خان رئیس جمهور پاکستان ، کیریل رامفوزا رئیس جمهور آفریقای جنوبی و برام صالح رئیس جمهور عراق اشاره کرد.

شرکت اسرائیلی UNO هرگونه تخلف در این زمینه را رد می کند و تأکید می کند که این نرم افزار مخرب فقط برای مبارزه با تروریسم و ​​سایر جنایات استفاده می شود. این شرکت تأکید می کند که داشتن فقط یک شماره تلفن در لیست به معنای جاسوسی از آن یا صاحب آن نیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید