امام فرودگاه: به زودی شیشه برج رصد فرودگاه را تعویض خواهیم کرد


به گزارش خبرنگار اقتصادی آژانس فارس ، روز گذشته در خروجی آژانس فارس خبری منتشر شد مبنی بر شکسته شدن شیشه برج رصد فرودگاه امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین فرودگاه کشور در حدود 80 روز و هنوز هنوز هیچ ترتیبی در این زمینه داده نشده است.

در این گزارش آمده است كه این مشكل علاوه بر حساسیت به سلامت نگهبانان امنیتی و مهمانداران ، اکثر پست فرودگاه مشکلی ایجاد می کند و تهدید به خطر افتادن ایمنی پرواز است.

خبری با تیتر “سد شیشه برج کنترل در فرودگاه امام خمینی و هشدار درباره نقص ایمنی پرواز“منتشر شد.

امروز روابط عمومی فرودگاه امام خمینی (ره) توضیحی در این زمینه به فارس ارسال کرده است که در زیر آورده شده است.

در ابتدای این توضیحات ، روابط عمومی فرودگاه امام خمینی (ره) به اخبار فارس پاسخ داد: در چنین مواردی ، بهتر است خبرنگار به تحقیق بی طرفانه در مورد پرونده بپردازد ، نه اینکه نقل قول هایی از منابع ناشناخته را قبل از انتشار نقل کند اخبار. برای آنها روشن است که ترک خوردگی یک لایه از پنجره های دو جداره ایمنی را به خطر نمی اندازد و فقط یک ترمیم ساده است که برای محافظت از ساختمان های فرودگاه انجام می شود.

* فروشگاه های زنجیره ای اتکا بخشی از سازمان اتکا است

علاوه بر این ، روابط عمومی در فرودگاه امام خمینی (ره) مشخصات سازمان اتکا را تشریح کرد و اظهار داشت: سازمان اتکا یکی از بزرگترین سازمانهای صنعتی ، تولیدی و اقتصادی در کشور است که زنجیره های خرده فروشی تنها بخشی از آن است. شرکت شهر فرودگاه امام خمینی (ره) یک مجتمع بزرگ لجستیکی و اقتصادی است که مطابق قانون ، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مجتمع مذکور و مطابق برنامه توسعه کشور به زودی به عنوان یک واحد عمده تشکیل و توسعه می یابد. مرکز لجستیک (لجستیک شهری) در کشور مورد بحث قرار خواهد گرفت.

* مدیرعامل شرکت شهر فرودگاه امام خمینی مهندس مکانیک است

در بخش دیگری از این توضیحات در فرودگاه امام خمینی (ره) در مورد مشکل برج مراقبت فرودگاه ، سوابق آموزش عالی و مدیریتی مدیرعامل شهر فرودگاه ذکر و اعلام شده است: وی دارای مدرک فنی بالاتر (مهندسی) و مدیریت اجرایی و توسط مدیران است با تجربه در زمینه ها فضانوردی، صنعت ، ساخت و خدمات.

بیشتر بخوانید  زمان امتیاز دادن به ایران فرا رسیده است

* منابع مالی و انسانی فرودگاه امام از محل ستاد مرکزی یک بانک معتبر دولتی تأمین می شود

همچنین در بخش دیگری از توضیحات روابط عمومی در فرودگاه امام خمینی (ره) آمده است که مدیران مذکور از بانک ، از ستاد مرکزی به یک بانک معتبر دولتی (نه پشت میز) منتقل می شوند و از نظر مالی متخصص و باتجربه هستند. و منابع انسانی و در شهر فرودگاه در واحدهای مربوط به تخصص آنها واقع شده است.

* فقط یک لایه شیشه روی برج مشاهده ترک خورده است

در بخش دیگری از این توضیحات اعلام شده است: حفظ ایمنی پروازها ، مسافران و کارکنان اولین اولویت مجموعه مدیریت فرودگاه شهر امام خمینی است و این مهم است. در قالب به طور مداوم و دقیق توسط کارشناسان مربوطه نظارت می شود. با توجه به شیشه کابین خلبان برج کنترل پرواز ، لازم به ذکر است که شیشه های استفاده شده در ساختمان کنترل پرواز دو جداره است که یک لایه از آن دارای شیشه ترک خورده است و استفاده از کلمه تخریب نادرست است و نامناسب

* نصب شیشه جدید به زودی انجام می شود

ساختمان برج کنترل پرواز مهمترین قسمت منطقه هواپیمایی فرودگاه امام خمینی (ره) است و وضعیت ساختمان ، امکانات و تجهیزات آن به طور مداوم کنترل می شود ، بنابراین بلافاصله پس از دریافت سیگنال ترک خورده شیشه ، اقدامات لازم برای جایگزینی آن در دستور کار با توجه به شرایط خاص شیشه تنظیم می شود ، دستور تولید آن به تولید کننده محلی داده می شود و بر اساس پیگیری ، شیشه آماده است تا پس از زمان لازم برای نصب منتقل شود ساخت و عملیات نصب به زودی انجام می شود.

در قسمت آخر توضیحات این است: به منظور بهبود ایمنی عملیات فرودگاه ، حفظ استانداردها و پیاده سازی سیستم ها ، سفارش را به روز کنید کار کردن و غیره. در دو سال گذشته اقدامات موثری در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام شده است که در صورت لزوم ، در جای خود ، به تفصیل در مورد آنها بحث خواهد شد. حال باید ببینیم هدف این خبر چیست؟

* شرح فارس

به گزارش فارس در توصیف فرودگاه امام خمینی (ره) ضمن تأیید مشکل شیشه برج رصد فرودگاه ، آمده است که اخبار از منابع ناشناخته و مغرضانه دریافت شده است ، در حالی که وقتی خبر اصلی صحت داشته باشد و این مشکل توسط روابط عمومی فرودگاه تأیید شود ، با استناد به استفاده از عنوان “منابع خبری ناشناخته” قابل تأمل است.

بیشتر بخوانید  برنامه جدید دولت برای آزادسازی قیمت نان/ سازوکار فروش کیلویی نان چیست؟

شیشه ها و نمای آسمان در نزدیکی فرودگاه و سطح پرواز از ماه مه 1400 به این ترتیب رها شده اند و اگر قرار بود جایگزین شوند ، در این مدت و اگر زمان بر باشد توسط تولید کنندگان داخلی سفارش داده و تولید می شوند به ساخت و ساز قطعاً باید اقدامات لازم برای تهیه تجهیزات جایگزین به محض بروز چنین مشكلی انجام شود.

در بخش دیگری از توضیحات امام آمده است که “اکنون باید ببینیم هدف این خبر چیست” ، که نیازی به پرداختن به این موضوع نیست ، قطعاً شامل چنین اخباری واقعاً برای حل مشکل و جلوگیری از بروز مشکلات ، خرابی بعدی رخ می دهد و اگر همین خبر باعث شود مسئولین موفقیت برای رسانه ها قطعاً برای اقدام حتی یک روز زودتر مهم است.

بنابراین ، برای نظارت بر تحرک خودرو در سطح پرواز و ایمنی پرواز ، افرادی که در برج کنترل فرودگاه مستقر هستند ، باید بدون دخالت در فرودگاه و مناطق ترافیکی ، دارای دید 360 درجه و اشراف باشند.

زوایهٔ پنجره ها در برج های کنترل پرواز و نظارت نصب می شوند به گونه ای که حتی تابش و انعکاس نور اجازه نمی دهد مهماندار برج در مواردی مانند “کنترل بصری کامل سطوح تحرک (باند ، زنجیر ، پارکینگ ) “،” منظره کامل و واضح آسمان اطراف فرودگاه برای بررسی و تأیید وضعیت هواپیما در هنگام فرود ، برخاستن ، نزدیک شدن و شرایط اضطراری) “و” مشاهده بصری زمین و ترافیک هوایی در منطقه ترافیک (منطقه ترافیکی) »شماره

از تصویر مشخص است که به طور کلی تشخیص و کنترل منطقه ای از فرودگاه که شیشه برج شکسته و ترک خورده است غیرممکن است.

از طرف دیگر ، استانداردهای مربوط به ساختار و سازه برج ، از جمله نما و شیشه آن ، مربوط به استانداردهای ساختمان نیست و وجود شیشه های دو جداره است و چنین تفسیری نشان دهنده عمق ناآگاهی از قوانین ملی و بین المللی است. و مقررات

بیشتر بخوانید  خبر مهم از زمان افزایش حقوق کارکنان 1401

آنچه در گزارش ریسک روشن و ذکر شده است ، عدم اولویت جنبه های فنی تخصصی و ایمنی فرودگاه در مقایسه با سایر موارد مانند تحرکات اقتصادی در فرودگاه است.

ردیابی خبرنگار فارس نشان می دهد که مشکل برج تنها به ترک خوردن شیشه برج و تضعیف اشراف مهماندار نیست و حتی پله های اضطراری از پشت بام برداشته شده اند (این موضوع در گزارش فارس ذکر نشده است) و ادامه این موارد شرایط برج مهمترین است. فرودگاه کشور سهل انگاری در نسبت ایمنی فرودگاه و پرواز را نشان می دهد.

از سوی دیگر ، تعداد زیاد و افزایش تعداد پرندگان در ماه های اخیر با هواپیما ، به ویژه موتور هواپیما ، برخورد می کنند اب برای آسیب رساندن به ناوگان هوایی کشور و برای قرار گرفتن در صف ایمنی پرواز حاصل شده است ، هفته گذشته پرواز هواپیمایی ایران بودایرتور در مسیر تهران – استانبول ، پس از پرواز به دلیل برخورد پرنده با موتور هواپیما ، به فرودگاه بازگشت و خسارت ناشی از ورود پرنده به محفظه موتور تأیید شد. نظارت و کنترل پرندگان و حیوانات برای اطمینان از ایمنی پرواز یکی از مسئولیت های آشکار فرودگاه و خدمات مربوطه در سازمان هواپیمایی کشوری است.

سرانجام گفته می شود که آژانس فارس در تلاش است تا گامی هر چند کوچک در جهت رشد و ارتقا av صنعت هواپیمایی در کشور بردارد و قطعاً هنگام درج اخبار و گزارشات از نظر مغرضانه برخوردار نیست و قصد دارد فقط برخی از مشکلات را در صنعت و نیاز به راه حل آنها.

فرودگاه امام خمینی (ره) نیز به همان اندازه بزرگ است اکثر فرودگاه کشور ، در کانون توسعه و رشد ، قطعاً توسط همه رسانه های منطقه و خبرگزاری فارس پشتیبانی می شود و امیدواریم با مدیریت صحیح اهداف سند چشم انداز 1404 برای این فرودگاه ، که تبدیل خواهد شد مرکز برای اولین بار و مرکز دوم مسافر منطقه است که باید تحقق یابد.

با این حال ، جذب درآمد حاصل از حمل و نقل هوایی و پروازهای ترانزیتی دو موضوع مهم و حیاتی در صنعت هواپیمایی کشورمان است که نمادی کامل از “اقتصاد مقاومتی” و مدیران این صنعت برای دستیابی به این دو هدف مهم باید گام های اساسی و تخصصی بردارد.

پایان پیام /


دیدگاهتان را بنویسید