امام جمعه نورآباد: خبرنگاران پیشگام روشنگری در جامعه هستند



به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد یوسف خانی روز یکشنبه در  آیین تجلیل از خبرنگاران دلفان اظهار داشت: خبرنگاری کار مهم و حساسی است و بخش عمده ای از وظیفه آگاهی بخش به جامعه به عهده آنان است چرا که رویدادها و حوادث از طریق این قشر پرتلاش به مردم منتقل می‌شوند.

وی افزود: اگر خبرنگاران با الگوگیری از شهدا در عرصه کاری خود گام بردارند بدون شک، قویتر در مسیر آگاهی بخشی حرکت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام خانی با بیان اینکه هیچ مقام مسئولی نباید مانع نقد خبرنگاران شود گفت: خبرنگاران باید فرهنگ مطالبه‌گری را بر اساس قانون، انصاف و اخلاق در جامعه نهادینه کنند و با نهایت دقت و صحت به فعالیت حرفه‌ای خود ادامه دهند.

وی اضافه کرد: ارائه اطلاعات صحیح و صیانت از افکار عمومی در مقابل هجمه‌ دشمنان، دغدغه راستین خبرنگاران عدالتجو و سرمایه آنان کنکاش حقایق، شجاعت، اخلاص، امانتداری و عدالت است.

حجت الاسلام خانی یادآور شد: هفدهم مرداد، سالروز شهادت خبرنگار عرصه صداقت، حقیقت جویی، عدالت‌جویی و اطلاع‌رسانی، شهید محمود صارمی و روز خبرنگار است .

روز هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

بیشتر بخوانید  ثریا قاسمی از دخترش رونمایی کرد

دیدگاهتان را بنویسید