امام جمعه: صنایع پایین دستی پتروشیمی در ایلام ایجاد می شود



به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با حضور رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: مزیت گردشگری اما از آنجا که تاکنون از این امکانات به خوبی استفاده نشده است ، ما هنوز حفره های محرومیت در حومه شهر دیده می شود.

وی افزود: ایلام یکی از استانهایی بود که در جنگ زیرساختهای آن به شدت آسیب دید و در هشت سال پس از جنگ سعی در رسیدن به سطح اولیه و مورد نظر داشت ، بنابراین در توسعه عقب مانده است و اکنون نیاز به توجه ویژه به ملی و دولت های استانی برای توسعه و پیشرفت.

حجج الاسلام کریمی تبار گفت: مردم ایلام در طول جنگ هشت ساله هرگز میدان را رها نکردند و تا زمان شهادت با شجاعت در برابر دشمن بعثی جنگیدند که این نشان از رشادت و از خودگذشتگی مردم این سرزمین است. .

امام جمعه ایلام بهبود شرایط زندگی و اشتغال زایی جوانان به ویژه نیروهای تحصیل کرده را از مهمترین نیازهای مردم استان دانست و گفت: برخی از نخبگان تحصیل کرده این استان به دلیل مهاجرت به سایر استانها و خارج از کشور مهاجرت می کنند. به کمبود در محل کار. و برای این کار باید تصمیمات لازم گرفته شود.

وی با اشاره به سامانه گرمسیری از آن به عنوان یکی از مهمترین پروژه های اشتغال زایی در استان یاد کرد و افزود: تاکنون بیش از 6 تریلیون میلیارد دلار برای سیستم گرمسیری در استان ایلام هزینه شده اما 4 تریلیون دیگر آن نیاز است. از صندوق توسعه ملی برای تأمین این میزان اعتبار و این پروژه ملی برای ایجاد اشتغال در استان در اسرع وقت به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید  ورود سامانه بارشی به تهران

حجت الاسلام کریمی تبار همچنین با اشاره به گرانی برخی اقلام موجود در بازار خاطرنشان کرد: گرانی بخشی جدایی ناپذیر از مشکلات مردم است که طبق آمار ایلام یکی از استانهایی است که از نظر گرانی و تورم بیشترین رتبه را برای حل دارد این مشکل و نیاز به توجه جدی مقامات مربوطه دارد.

امام ایلام در بخشی دیگر از سخنان روز جمعه خود همچنین به مشکلات املاکی برخی از ساکنان حومه شهر ایلام اشاره کرد و گفت: برخی از مردم ایلام قبل و بعد از انقلاب در حومه ایلام زمین خریداری و خانه ای ساختند. اما سالها بعد به دلیل مشکلات اداری ، آنها موفق به دریافت سندی برای ثبت املاک خریداری شده شدند که به طور قانونی متعلق به آنهاست و ادارات منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی باید این مشکل را حل کنند.

حجالاسلام کریمی تبار تأکید کرد: برخی از ایلامی ها که قبل از انقلاب در عراق مانده و اکنون به کشور بازگشته اند کارت شناسایی دریافت نکرده و از برخی حقوق شهروندی محروم شده اند که خواستار اقدامات لازم برای حل این مسئله هستیم. در دستور کار باشید.

امام جمعه ایلام حضور پرشور مردم ایلام در انتخابات 28 خرداد را حماسه ای تاریخی خواند و اظهار داشت: حضور 63 درصد مردم در ایلام با وجود تحریم ها ، گسترش تاج و مشکلات اقتصادی ، یک خواستار رهبری و نشان دادن استان مداری خود در کشور هستند.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای رئیس دادگستری روز پنجشنبه در راس هیاتی از معاونان دادگستری از طریق فرودگاه شهدا وارد ایلام شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان و استان قرار گرفت. استاندار ایلام.

بیشتر بخوانید  چه کسانی می توانند در طرح خودروهای فرسوده فروش فوری ایران خودرو شرکت کنند؟

به گزارش ایرنا ، این نخستین سفر استانی حجت الاسلام والمسلمین اژه ای از زمان انتصاب وی به عنوان رئیس قوه قضاییه است و در این سفر یک روزه گروهی از اعضای دادگستری از جمله دادستان و دادستان وی را همراهی می کنند. رئیس دادگاه اداری.

دستور کار این سفر شامل موارد قضایی و حقوقی و مشکلات استان ایلام و نتایج ارزیابی تیم های خبره ای است که در هفته های اخیر برای بررسی آخرین موضوعات و تهیه گزارش های کارشناسی در آن استان حضور داشته اند.

دیدار با قضات ، دفتریاران و کارکنان دادگاه و حضور در جلسه شورای اداری از برنامه های رئیس قوه قضائیه در سفر به استان ایلام خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید