امام جمعه از زاهدان: استان امامان در امتداد استان و امر الهی است – اخبار سیستان و بلوچستان – استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب زاهدانآیت الله مصطفی مهامی در یک سخنرانی مجازی با اشاره به مناسبت های هفته آینده مانند سالروز ولادت امام کاظم (ع) و روز مباهله و تبریک عید سعید غدیر خم و ولایت دهم ، گفت: صلح) و فرماندهان مومن (ع) و ائمه هدی (ع) گسترش می یابد.

وی ادامه داد: ولایت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و ائمه هدی (ع) همراه با ولایت الهی و به امر الهی است ، به طوری که قبول ولایت آنها ، پذیرش ولایت الهی است؛ دشمنی با آنها ، دشمنی با خدا؛ عشق و دوستی با آنها ، عشق و دوستی با خدا و پیروی از آنها ، پیروی از خداست.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در طول تاریخ اسلام افراد سطحی بوده اند که نتوانسته اند به دانش دقیق عمق معارف اسلامی و آیات قرآن کریم و احادیث شریف آن دست یابند. پیامبر (ص).) و ائمه (علیهم السلام). “آنها خود را اسلام ناب می شمردند و مخالفان فکری خود را تکفیر می کردند.

وی افزود: این طرز تفکر مورد پسند و سو ab استفاده دشمنان اسلام و توطئه دشمنان است ، از این منظر گروه هایی از تکفیرها و گروه های داعشی مانند ایجاد می شوند که در طول تاریخ تحت عناوین دیگری بوده اند اسلام. “

آیت الله مهامی با اشاره به سو susp ظن مطرح شده در موضوع “حكم خدا وجود ندارد” ، توضيح داد: حارجيان نيز اين شبهه را در زمان اميرالم Faمنين (ع) مطرح كردند و به گفته امام علي (ع) اين معنای نادرست اراده است.

وی اظهار داشت که مباشرت منحصراً برای خداست و باید فقط به وحدت ، سلطه و خلقت خدا ایمان داشت: “اما معنای موارد فوق این نیست که دیگری نمی تواند در سایه خدا وجود داشته باشد یا اینکه خدا نمی تواند چیزی را به کسی بسپارد. دیگر “و به او عزت بده.

امام جمعه از زاهدان با بیان اینکه حریجیان قصد استفاده از این موضوع را دارند و با بیان اینکه اگر حکومت برای خدا باشد ، امیرالم Faمنین (ع) نمی تواند حکومتی داشته باشد ، این مسئله را مطرح کرد که اگر دولت پیامبر اکرم (سلام الله علیه) با دولت خدا منافات دارد؟ وی با اشاره به جمله توحیدی “هیچ نیرویی نیست جز با خدا” گفت: منظور از توحید این است که مالک ، خالق و پروردگار جهان فقط خداست و هیچکس بر او قدرت ندارد و همه چیز از اوست ، بنابراین در خدا کسی وجود ندارد و ما شهادت می دهیم که هیچ کس غیر از خدا شایسته پرستش نیست ، او تنها کسی است و هیچ شریکی ندارد.

بیشتر بخوانید  کری اسیب ، رئیس هیئت مدیره پرسپولیس برای استقلالی ها

وی با اشاره به آیه 22 سوره مبارکه الانبیا گفت: “اگر در آسمانها و زمین خدایانی غیر از خدا بودند ، آنها فاسد می شدند و سیستم دنیا تقسیم می شد.” در مالکیت ، ولایت و قدرت تصرف در بخشی از جهان ، چه به صورت فردی و چه به صورت جمعی ، این تفکر شرک و دروغ است.

آیت الله مهامی ادامه داد: “اگر کارخانه ای تاجر بدون شریک داشته باشد ، اما آن مالک قصد دارد کارگران خود را استخدام کند و مدیر یا سرپرست یا وکیل برای آنها استخدام کند و کار را بین آنها توزیع کند در حالی که هر یک از شأن و منزلت آنها برخوردار است. کار و عمل از طرف آنها انجام می شود ، اما هیچ یک از آنها شریک کارخانه و تجارت نیستند و قدرت و موقعیت آنها در دست مدیر و مالک است ، هنگامی که او می خواهد آنها را اخراج کند ، این نوع انتصاب ها معنای شرک است.

وی اظهار داشت: اگر خداوند وزرای خاصی را آفرید و وظایفی را به آنها سپرد كه با اشراف و حكم خدا دنبال می كنند ، این شكر نیست.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با استناد به آیه 64 سوره مائده می گوید 🙂 به گفته برخی از یهودیان که معتقد بودند خداوند این جهان را آفرید و آنگاه متروک و متروک شد و اکنون دستانش بسته است و گفت : اگر کسی به ترک کارها توسط خدا و درماندگی او ایمان داشته باشد ، قطعاً تفکر شرک نادرست است ، اما اگر خداوند کاری را به اشخاص دیگر بسپارد که با اشراف و حکومت خداوند کارهایی انجام دهند ، این به طور طبیعی شرک نیست.

بیشتر بخوانید  فوتبالیست 43 ساله در المپیک توکیو

وی بررسی می کند که چه و چرا خداوند کارها را به بندگان خود می سپارد و اعلام می کند: این امر در مورد فرشتگان که مخلوقات خدا هستند ، انجام می شود و کار بین آنها تقسیم می شود ، به عنوان مثال جبرئیل ، پیک وحی الهی ؛ مایکل ، مسئول غذای انسان ؛ عزرائیل مسئول جان دادن به مردم و اسرائیل در روز قضاوت مأموریت خاصی دارند.

آیت الله مهامی ادامه داد: “در مورد انسانهای معمولی ، اگر از هرکسی که قدرتی دارد تا آنجا که می تواند کمک بخواهیم و البته این قدرت را از خدا گرفته است ، به عنوان مثال درخواست وام یا کمک کن ، شرک نیست زیرا ما آن را شایسته خدا نمی دانیم. “

وی گفت: انجام معجزات الهی از قبیل شفای بیماران ، اعلام ناپیدا ، زنده شدن اموات و امثال آن به پیامبران الهی یا شفای حضرت یعقوب (ع) با پیراهن امانت سپرده شده است. یوسف پیامبر (ع) در قرآن ذکر شده است. قدرتی که خداوند به آنها داده است.

آیت الله مهامی گفت: “بنا به دلایل جدی در آیات و روایات ، درخواست کمک از انبیا و اولیای الهی ، درخواست و درخواست و درخواست شفاعت آنها در واقع درخواست کمک از آنها در حد توان ، قدرت است. و موقعیتی که خداوند به آنها اعطا کرده است. “این شرک و بدعت نیست.

وی با اشاره به آیه 97 سوره یوسف گفت: “بگو ای پسرم برای ما آمرزش بخواه که ما گناهکار هستیم. “آنها گفتند:” پدر ، وقتی از گناهان خود آمرزش می خواهیم گناهان خود را ببخش “. معلوم شد كه پدر آنها میان یعقوب (ع) و خدا واسطه است و از پدرش التماس می كند كه برای آنها آمرزش بخواهد ، او ادامه داد: در این صورت هیچ تفاوتی بین زنده و مرده وجود ندارد و اگر آنها از دیگران كمك بخواهند شرك است. اگر آنها زنده بودند قدرت آنها بر خلاف قدرت خدا بود و درخواست كمك آنها شرك بود نیست.

بیشتر بخوانید  (تصاویر) تیم های ملی مسابقات بدنسازی را انتخاب کردند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: “این مرگ ، ویرانی و نابودی نیست ، بلکه انتقال و نقل مکان به خانه دیگری و مهاجرت به دنیای بزرگتر است که مقدسین قدرت بیشتری دارند و می توانند تأثیر بیشتری داشته باشند.” همانطور که خداوند در مورد شهدا می گوید ، شهدا را مرده تصور نکنید بلکه زندگی و غذا خوردن با خدا را در نظر بگیرید.

وی می افزاید: “اگر این گفته در مورد پیامبران ، شهدا و مردم عادی صادق باشد ، پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) و ائمه اطهار (ع) که بهترین خلق خدا هستند و از پیامبران و شهدای قبلی پیشی می گیرند ، ، پس مقاماتشان بالاتر است ، قدرتشان بیشتر است ، و شان آنها در نزد خدا بسیار بالاتر است ، پس به خدمت آنها بروید و دعا کنید. دعوت به آنها و شفاعت برای آنها و نذر بزرگداشت آنها در پیشگاه خداوند نه تنها شرك ، حرام و بدعت نیست ، بلكه امر به عبادت است كه به فرمان خدا عشق و عنایت آنها عشق و ولایت پروردگار است.

آیت الله مهامی اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام نه تنها در زمان حیات پیامبر (صلی الله علیه و آله) و ائمه اطهار (ع) که مردم از آنها نام بردند ، بلکه پس از مرگ آشکار ، قبور افتخاری آنها نیز مورد بازدید قرار گرفت. همه اقشار مردم و از همه تاریخ مذاهب اسلامی به حجاز ، عتبات عالیات و مشهد سفر کرده اند ، و از آن مقبره های شریف که در تاریخ وجود دارد بازدید و دعا می کنند ، که نشان می دهد این مسائل نه شرک و حرام و نه بدعت است. اما این پرستش بزرگ خداوند است که به ما سپرده شده است.

سرانجام او از خداوند توفیق خواست تا تعالیم اسلامی را به طور دقیق و عمیق درک کند و در مسیر عشق و عنایت الهی قرار گیرد و خداوند ما را زنده و زنده نگه دارد و با عشق و عنایت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بمیرد. او) و خانواده اش.

انتهای پیام / 392 / ش

دیدگاهتان را بنویسید