امارات متحده عربی هرگونه توافق با عربستان سعودی را انکار می کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش تاس ، وزارت انرژی امارات با صدور بیانیه ای انتشار برخی گزارش ها در مورد توافق با عربستان سعودی در مورد سطح تولید اوپک را تکذیب کرد.

وزارت انرژی امارات در بیانیه ای اعلام کرد: “هیچ یک از کشورها (اعضای اوپک) هنوز در مورد شرایط و پارامترهای کاهش محدودیت های تولید نفت به توافق نرسیده اند ، اگرچه رایزنی ها همچنان ادامه دارد.”

در بیانیه وزارت انرژی امارات آمده است که ابوظبی برخی گزارشات مربوط به توافق با اعضای اوپک پلاس را رصد می کند اما تأکید می کند که هنوز چنین توافقی حاصل نشده است.

بیانیه امارات متحده عربی پس از آن منتشر شد که برخی رسانه ها از رسیدن عربستان سعودی و امارات به راه حل اختلاف خود درباره سطح تولید نفت خبر دادند. براساس این گزارش ، به نقل از برخی منابع در اوپک پلاس ، براساس این توافق نامه ، پس از انقضاiration این قرارداد در آوریل 2022 ، امارات متحده عربی در قراردادهای آینده نفتی به سطح تولید بیش از 3 میلیون و 65 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

به دنبال اعلام توافق میان امارات و عربستان سعودی برای کاهش محدودیت های تولید نفت ، نفت برنت با کاهش یک دلار به بشکه ای 75 دلار و 49 سنت رسید.

اختلافات هفته گذشته عربستان و امارات بر سر تلاش برای دستیابی به توافق جدید برای تقویت تولید از اوایل ماه اوت آغاز شد.

در سال گذشته ، اعضای اوپک به دلیل اثرات ویروس ، کاهش بی سابقه ای در تولید روغن 10 میلیون بشکه در روز ، یا حدود 10 درصد از تولید جهانی نفت داشته اند. ویروس کرونا این جستجو موافقت شد و برخی از اعضای اوپک پلاس اکنون در تلاشند تا این محدودیت ها را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید  کاهش قیمت دلار و یورو در بازارهای مختلف در اولین روز پاییز

دیدگاهتان را بنویسید