الگویی برای بهینه سازی زنجیره تأمین پایدار محصولات لبنی فاسدشدنی ارائه دهید



ایسنا / اصفهان بر اساس الگوی ارائه شده توسط گروهی از محققان ، شرکت ها می توانند تصمیماتی را برای کاهش هزینه های سربار و تأثیر فعالیت ها بر محیط و محیط اجتماعی اتخاذ کنند.

هر روز ، بسیاری از مواد و محصولات فاسدشدنی در زنجیره تأمین از یک تامین کننده به تولید کننده و سپس به یک خرده فروش منتقل می شوند. به دلیل محدودیت عمر و ذخیره سازی محصولات فاسدشدنی ، هزینه های عملیاتی و حمل و نقل و اثرات زیست محیطی این محصولات در حال افزایش است.

فهیمه شفیعی ، عالیه کاظمی ، احمد جعفرنژاد ، زینب سازور و حنان عموزاد مهدیرجی از گروه مدیریت صنعتی ، دانشکده مدیریت ، دانشگاه تهران ، الگویی مطمئن برای بهینه سازی زنجیره تامین برای محصولات لبنی غیر قابل فساد ارائه دادند.

شفیعی و دیگران گفتند: “یکی از بزرگترین و پیچیده ترین بخشهای صنعت جهانی زنجیره تأمین است.” این مطالعه بیان می دارد که پایداری مدیریت زنجیره تأمین به یکی از الزامات مشاغل تجاری تبدیل شده و توجه دانشمندان و صنایع را به خود جلب کرده است. “این غذا است که نقش مهمی در رشد اقتصادی دارد و ویژگی های غذا ، به ویژه طول عمر ، تأثیر عمده ای در سه معیار پایداری دارد.”

آنها معتقدند که امروزه نقش مهم تولید و مدیریت موجودی در زنجیره تأمین محصولات فاسدشدنی به اثبات رسیده است. بهینه سازی فعالیتهای تولید و مدیریت موجودی در مدت زمان طولانی ، بدون در نظر گرفتن اثرات منفی احتمالی این فعالیتها بر محیط و جامعه ، بر اساس معیارهای اقتصادی است و در دهه اخیر علاقه محققان به این مسئله افزایش یافته است. این زمینه بود.

بیشتر بخوانید  طوفان افشاگری خواهران منصوریان بر علیه الهام چرخنده

این مطالعه یک مدل ریاضی برای یک زنجیره تأمین چند چرخه پایدار برای بسیاری از محصولات در صنایع لبنی در شرایط عدم اطمینان از تخلیه محصولات از انبار با توجه به سیاست صادرات اولیه ارائه داده است. برای این منظور ، یک مدل برنامه ریزی غیر خطی عدد صحیح پیچیده ارائه شده است که با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی و اجتماعی ، هزینه ها را در کل زنجیره بهینه می کند. برای حل مدل ، به دلیل عدم اطمینان پارامترهای اقتصادی ، ظرفیت تسهیلات و تقاضا ، از یک رویکرد بهینه سازی ابتکاری پایدار استفاده می شود.

تیم تحقیقاتی گفت: “نتایج نشان داد که مقدار تابع هدف در حالت معین بسیار نزدیک به حالت پایدار است و این نمایش صحیح مدل در برخورد با عدم قطعیت است. “با توجه به نتایج سه مدل ، ارائه رویکرد نوآورانه از نظر ارزش عملکرد هدف و زمان حل مشکلات بهتر بود.”

آنها نتیجه گیری می کنند: “استفاده از مدل های پایدار تأثیر مهمی در کمک به مدیران برای تصمیم گیری در بازارهای نامشخص برای بهینه سازی جریان مواد در تولید لبنیات دارد.” همچنین ، یک عامل مهم در ایجاد هزینه در زنجیره تأمین ، ماندگاری محصولات است که هزینه زنجیره تأمین را افزایش می دهد و مدیران باید علاوه بر کاهش آلودگی محیط زیست ، تصمیم به تولید محصولات پایدارتر بگیرند که منجر به رشد اقتصادی در صنعت. . »

مطالعه “ارائه مدل بهینه سازی زنجیره تأمین پایدار برای محصولات لبنی فاسدشدنی” در مجله مدیریت تولید و عملیات ، دانشگاه اصفهان ، دوره 11 ، شماره 3 ، در سال 1399 منتشر شد.

بیشتر بخوانید  فال شمع روزانه سه شنبه 30 مرداد 1403

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید