الکاظمی: عراق دیگر نیازی به نیروهای آمریکایی ندارد


الکاظمی: عراق دیگر نیازی به نیروهای آمریکایی ندارد

MeetNews مصطفی الکاظمی ، نخست وزیر عراق اندکی قبل از سفر رسمی خود به ایالات متحده ، اندکی قبل از سفر رسمی خود به ایالات متحده ، بیانیه ای صادر کرد و به تلاش های جلسات گفتگوی استراتژیک برای ایجاد روابط امنیتی بین دو کشور بر اساس منافع عراق اشاره کرد. .

در اوایل روز ، او به آسوشیتدپرس گفت که کشورش دیگر برای مقابله با داعش به نیروهای آمریکایی احتیاج ندارد ، اما جدول زمانی رسمی اسکان مجدد آنها به نتیجه گفتگوهای این هفته با مقامات آمریکایی بستگی دارد.

نخست وزیر عراق گفت عراق به آموزش و کمک در جمع آوری اطلاعات نظامی ایالات متحده ادامه می دهد.

وی افزود که ادامه حضور نیروهای خارجی در خاک عراق ضروری نیست ، اما هیچ تاریخی برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی تعیین نشده است.

القدیمی افزود که هر برنامه عقب نشینی به نیاز نیروهای عراقی بستگی دارد که سال گذشته نشان دادند که می توانند داعش را به طور مستقل اداره کنند. مبارزه با داعش و آمادگی نیروهای عراقی به برنامه خاصی نیاز دارد و این به مذاکرات عراق و آمریکا بستگی دارد که در واشنگتن برگزار می شود.
نخست وزیر عراق امروز در یک سفر رسمی چند روزه برای گفتگو در مورد روابط دو جانبه در زمینه های مختلف و همچنین موضوعات مهم مشترک عازم ایالات متحده شد.

قرار است روز دوشنبه الكاظمی در دور چهارم مذاكرات استراتژیك با جو بایدن رئیس جمهور آمریكا ملاقات كند.

در ماه آوریل ، عراق و ایالات متحده توافق کردند که نقش ارتش عراق را به یک نقش آموزشی تغییر دهند ، اما زمان دقیق آن مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید  سقوط هواپیمای آموزشی در لبنان باعث کشته شدن سه نفر شد

پیش بینی می شود که دو رهبر برای تعیین زمان خروج جلسه کاخ سفید در روز دوشنبه تعیین کنند که پیش بینی می شود در پایان سال باشد.

در حال حاضر حدود 2500 سرباز آمریكایی در عراق مستقر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید