الکاظمی: تکرار فجایع و بحران ها ، بی نظمی در سیستم حکومتی کشور را نشان می دهد



نخست وزیر عراق تأکید کرد که تکرار فاجعه هایی مانند آتش سوزی در بیمارستان ها نشان دهنده اختلالات ساختاری در سیستم حکمرانی کشور است.

طبق بیانیه رسمی کابینه مصطفی القادیمی ، نخست وزیر عراق ، وی امشب در جلسه دولت عراق با اشاره به آتش سوزی بیمارستان امام حسین (ع) در ناصریه گفت که این حادثه زودهنگام است. در وجدان مردم عراق اثری عمیق برجای گذاشته است.

وی گفت: تکرار فجایع مشابه در ماه های اخیر با بحران های بزرگی از جمله بحران اقتصادی و بحران هایی مانند حمله به ستون های برق و قطع برق و همچنین برخی تلاش ها برای برهم زدن امنیت و ایجاد ناآرامی و جلوگیری از عراق همراه بوده است. ساخت. این دولت را دو چندان می کند.

الكاظمي تاكيد كرد كه اين حادثه نشانگر يك اختلال ساختاري در سيستم حكومتي كشور است كه در آن مشكلات شناسايي و رديابي نمي شود و مردم قرباني مي شوند. وی افزود: آغاز عملیات جامع اصلاح حکمرانی بیش از هر زمان دیگری ضروری شده است و اولین قدم در این راستا تفکیک حاکمیت از عملکرد سیاسی است.

وی تأكید كرد كه این میزان سهل انگاری یا اقدام عمدی یا غیر عمدی ، كه فاجعه ای در این سطح برجای می گذارد ، غیر معقول است و نتایج تحقیقات عاملین را شناسایی می كند و ابراز امیدواری كرد كه هیچ نقص عمدی وجود نداشته باشد.

نخست وزیر عراق گفت: “خدای میهن پرست ما به یک عراقی اجازه نمی دهد که برادر خود را بکشد تا به یک هدف سیاسی برسد و هر گونه منفعت و موقعیتی را لعنت کند که باعث شود انسان خون برادرش را تحقیر کند یا بخواهد به جایی برسد که برای انفجار ستون برق. “برای اثبات حرف خود یا شکست دادن کسانی که آرزوی میهن خود را دارند.

بیشتر بخوانید  هشدار کرونایی به زنان باردار - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

وی گفت که هیچ تحملی برای افراد فاسد در هر موقعیت و مکانی که متعلق باشند وجود نخواهد داشت.

مصطفی الکاظمی همچنین اعلام کرد که وی کاندیدای پیشنهادی وزارت بهداشت را به مجلس ارائه کرده است تا این وزارتخانه برای مدت طولانی بدون وزیر نماند.

وی گفت: کمیسیون حقیقت یاب ظرف یک هفته در مورد حادثه شب گذشته در بیمارستان نصیریه گزارش خواهد داد و با این افراد در چارچوب قانون به شدت برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از این تلاش های ناموفق اصلاح و بد به نظر رسیدن است ، گفت: “متأسفانه ، اقداماتی که دولت برای اصلاح و مبارزه با فساد انجام می دهد با کارشکنی سازمان یافته و جاسوسی منفی رسانه ای روبرو می شود.” مردم عراق ، که ما به جلو حرکت خواهیم کرد.

طبق آخرین آمار ، آتش سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) ناصریه منجر به کشته شدن 92 نفر شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید