الزام شهرداری به ثبت میراث طبیعی پارک پردیسان


 ثبت میراث طبیعی در پارک پردیسان

MeetNews طی سیصد و پانزدهمین جلسه شورای شهرداری تهران ، بررسی دو طرح اضطراری مبنی بر الزام شهرداری تهران به ثبت میراث طبیعی و تنوع زیستی پارک پردیسان در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

زهرا صدر اعظم نوری ، رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در مورد این طرح توضیح داد: «در تهران با این حجم فعالیت و جمعیت ، وجود مکان های سرسبز و ارزشمند یک ارزش و سرمایه است. تلاش برای حفظ و سرمایه گذاری این وجوه. “محافظت شود. ما مشاهده کرده ایم که برخی از این دارایی ها با تغییر در حکومت مورد حمله قرار گرفته اند.

وی افزود: پارک پردیسان نیز در آن زمان با این میزان تنوع زیستی مورد غفلت قرار گرفت و می خواستند آن را رها کنند و با حضور دوستان در شورای سوم سعی شد با تصویب برخی طرح ها و قطعنامه ها یک عامل بازدارنده ایجاد شود. . “

نوری هدف از ارائه این دو شرایط اضطراری را حفظ و حراست از تنوع زیستی ارزشمند و منحصر به فرد پارک طبیعت پردیسان و جلوگیری از تخریب منطقه طبیعی و استفاده از آن و تقویت میراث طبیعی و اکولوژیکی تهران و افزایش عملکردهای تفریحی آن عنوان کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: پارک پردیسان 300 هکتار مساحت دارد که با پارک های اطراف 550 هکتار خواهد بود. این منطقه حدود دویست هزار مساحت کل کشور است ، اما از آنجا که 530 گونه گیاهی ارزشمند وجود دارد ، نشان دهنده حدود یک بیستم کل فلور ایران است که بسیار ارزشمند است و باید به هر طریقی از آن محافظت شود.

بیشتر بخوانید  آلوده‌ترین شهر کشور در ۱۴۰۱ اعلام شد

وی در مورد اینکه این پارک متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست است ، گفت: ما از سال 1996 با این سازمان در ارتباط بوده ایم و تلاش هایی برای حفاظت از این پارک انجام شده است.

نوری افزود: همه دستگاه های مرتبط مربوط به محیط زیست از سازمان حفاظت محیط زیست گرفته تا دانشگاه تهران و شورای شهر برای حفظ این میراث طبیعی تلاش می کنند.

دو فوریت در این طرح سپس با 18 رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر رسید و صداوسیم نوری به تفصیل توضیح داد: 530 گونه گیاهی در پارک پردیسان وجود دارد که از این تعداد 443 گونه خودرو و 87 گونه کشت شده است. که گونه های ارزشمندی هستند .. 350 گونه از گونه ها و 45 جنس گیاهی با ارزش که ثروت ژنتیکی مهمی است و 56 گونه از گیاهان دارویی هستند.

به دنبال ماده واحده و تبصره های تکمیلی این طرح ، دو طرح به رای گذاشته شد و اعضای شورای شهرداری تهران با 16 رأی موافق آن را تصویب کردند.

دیدگاهتان را بنویسید