الزامی شدن سامانه رهتاب – خبرآنلاین



به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال : معاون نظارت،بازرسی و مبارزه با کالای قاچاق سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: راه‌اندازی سامانه رهتاب که به منظور نظارت بر تولید و توزیع گوشت مرغ در استان راه‌اندازی شده است به زودی فعال‌سازی آن در تمام واحدهای صنفی مرغ‌فروشی استان الزامی می‌شود.
قائدامینی، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در استان را ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت این ماده غذایی در استان‌های همجوار گرانتر از استان است و همین موضوع با وجود نظارت‌های شدید سبب خروج بخشی از تولیدات مرغ استان شده است.

وی با اشاره به فعال‌سازی سامانه رهتاب (سامانه نظارت بر تولید و توزیع مرغ) در استان از مرغداری تا کشتارگاه، خاطر نشان کرد: این سامانه هنوز در خرده‌فروشی‌ها با جدیت لازم اجرا نشده است و بنا است تا در روزهای آینده استفاده از این سامانه نیز در خرده‌فروشی‌ها الزامی شود.

قائدامینی با بیان اینکه در بسیاری از استان‌های کشور عرضه مرغ تنها با ارائه کارت ملی انجام می‌گیرد، افزود: هنوز در این خصوص اجرای برنامه در استان تصمیم گیری نشده است.

وی خاطر نشان کرد: عرضه مرغ به صورت بسته‌بندی نیز در استان تخلف است و چنانچه موردی در این خصوص شناسایی شد از سوی بازرسان صنعت، معدن و تجارت استان مورد پیگیرد قرار می‌گیرد.

نیاز روزانه مردم چهارمحال و بختیاری به گوشت مرغ ۸۰ تن اعلام شده است.

گفتنی است ، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

۴۶

بیشتر بخوانید  آمریکا نشست ضدایرانی با شورای همکاری خلیج فارس را لغو کرد

دیدگاهتان را بنویسید