الزامات سرنگونی دولت تونس



به دنبال تشدید بحران تاج در تونس و برکناری وزیر بهداشت ، چندین نماینده از جریان های مختلف خواستار برکناری کامل اعضای دولت شدند.

به گزارش ایسنا ، به نقل از اسپوتنیک ، پس از مدت کوتاهی خوش بینی شهروندان تونسی در مورد پایان زودهنگام بحران کرونا پس از ورود تعداد قابل توجهی واکسن به این کشور ، بحران جدیدی در تونس آغاز شد که وزیر فوز مهدی را سرنگون کرد. بهداشت پایان یافت و انتقادات زیادی به ارائه دولت منجر شد و گروهی از نمایندگان مجلس خواستار برکناری کامل اعضای دولت شدند.

در همین رابطه ، منجی الرحوی ، نماینده جبهه مردمی تونس در پارلمان ، طی سخنانی گفت: “هدف از برکناری وزیر بهداشت ، درک همه ناکارآمدی دولت در مدیریت بحران در تاج و شکست آن یک مرد. وی به دلیل محدودیت منابع ، همه تلاش خود را انجام داد تا کشور را از بحران فعلی خارج کند.

وی افزود: آنچه در تونس اتفاق می افتد مستلزم حذف دولت و کمربند پارلمانی آن متشکل از جنبش النهضه ، قلب تونس و ائتلاف الکرامه است که به حق زندگی شهروندان پشت کرده اند. “

سعد الخیلاوی ، نماینده حزب دموکرات تونس در پارلمان نیز به اسپوتنیک گفت که حزب وی به دلیل سهل انگاری در وظایف و آدم کشی ، علیه نخست وزیر هشام المشیشی در دادگاه بدوی تونس شکایت کرده است.

وی تأکید کرد که وزیر بهداشت هیچ مسئولیتی در قبال بحران تاجگذاری ندارد و این مسئولیت دولت است و اعضای دولت و طرفداران وی در پارلمان باید برکنار شوند.

بیشتر بخوانید  المپیک 2020 توکیو| سعیدی: گنج‌زاده کام ملت ایران را شاد کرد/ از کسب مدال طلا در شب پایانی خوشحالم- اخبار رزمی - اخبار ورزشی تسنیم

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید