الحریری: حزب ما امکان تشکیل کابینه را ارائه نمی دهد


به گزارش گروه بین الملل فارس ، سعد الحریری یک عامل تشکیل کابینه است لبنان او امروز استعفا داد و ادعا کرد که هیچ شرطی به رئیس جمهور میشل عون تحمیل نکرده است.

الحریری ساعاتی پس از استعفا از لبنان به الجدیده گفت: “من نمی توانم کابینه را معرفی کنم وقتی رئیس جمهور بر تعیین سومین کابینه اصرار دارد و همه شما می دانید که این روش تشکیل کابینه نیست.”

الحریری به الجدیده گفت كه هیچ كسی در رایزنی های آینده پارلمان برای انتخاب كابینه معرفی نخواهد شد. با این حال ، او گفت که برای بستن کشور کاری نمی کند.

سعد الحریری تأکید کرد: “انتخابات بعدی در پیش است و ما با همه آنها روبرو هستیم بر خلاف نوآوری فرانسه – یک قدم برداشتند.

الحریری ادعا می کند که وی در سفر به قاهره برای استعفا از مأموریت خود برای تشکیل کابینه اصلاً با مقامات مصری صحبت نکرده است. سوریه من به مصر رفتم و اردنی ها توانستند آمریکایی ها را قانع کنند.

وی افزود: “من با السیسی رئیس جمهور مصر در مورد پرونده گاز برای کاهش قبض های برق در دولت جدید صحبت کردم ، اگرچه من رئیس این دولت نخواهم بود.

الحریری افزود: حزب الله می گوید که وی ریحان را تحت فشار قرار داده است ، اما من چیزی ندیده ام و هیچ کس آن را باور ندارد.

وی با اشاره به اینکه از نظر تشکیل کابینه هیچ ارتباطی با حزب الله ندارد ، گفت: مردم را گذاشتم تا خودشان تصمیم بگیرند.

این سیاستمدار لبنانی در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار ایجاد یک دادگاه بین المللی برای مجازات عاملان و عاملان انفجار در بندر شد. بیروت تاکید کرد.

بیشتر بخوانید  اعتراضات مختلف دانشجویان دانشگاه علامه در گشت ارشاد و حادثه مهسا امینی + عکس

وی به عربستان سعودی گفت: “ریاض به لبنان سلاح نداده است.” ریاض به لبنان صلح بخشیده است و برای لبنان و همچنین همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس چیز دیگری نمی خواهد. اما آنها با گروهی به نام حزب الله مشکلی دارند.

پیش از این ، الحریری ادعا کرد که میشل عون می خواهد یک سوم وزرا با جناح یا جناحی در ارتباط باشند ، بنابراین اگر نخست وزیر بخواهد چیزی را مغایر با منافع کشور یا آن جناح بپذیرد ، مورد تأیید قرار نخواهد گرفت توسط این وزرا

سعد الحریری امروز ، پنجشنبه ، تقریباً 9 ماه پس از پذیرفتن مأموریت تشکیل کابینه لبنان ، استعفای خود را اعلام کرد.

الحریری گفت که رئیس جمهور تغییرات عمده ای در لیست پیشنهادی کابینه ها ایجاد کرده است.

وی گفت: “موضع آنگ در مورد تشکیل کابینه تغییری نکرده است و واضح است که ما با او به توافق نخواهیم رسید.”

الحریری و اون چند ماه است که بر سر تقسیم اعضای کابینه در میان قبایل لبنان درگیری دارند. الحریری اصرار داشت که داستان خود را ایجاد کند. کابینه ای از کارشناسان عاری از جناح ، اما رئیس جمهور لبنان بر لزوم اجرای توافق نامه طائف و توزیع عادلانه پست های وزیری در میان قبایل شیعه ، سنی و مسیحی در لبنان اصرار داشت.

ریاست جمهوری لبنان با صدور بیانیه ای در واکنش به ادعاهای الحریری تأکید کرد: “الحریری هرگونه تغییر را در نظر بگیرد [در لیست کابینه] او آماده نبود و اصرار داشت نام وزرا را که پیشنهاد می کند انتخاب کند.

بیشتر بخوانید  عکس دیده نشده از دختر تازه متولد شده کریستیانو رونالدو پس از مرگ پسرش / عکس

در این بیانیه آمده است: “رد اصل توافق با رئیس جمهور توسط اعضای کابینه نشان می دهد که وی قبلاً تصمیم خود را برای استعفا گرفته است.”

انتهای پیام


دیدگاهتان را بنویسید