اقدامات بعدی این امام 12 زندانی را آزاد کرد


گروه جامعه فارس – از سال 1396 وارد مقر در حومه شهر شد. امام جماعت مسجد علی ابن ابیطالب (ع) روستای ساگراوان از توابع مشهد می گوید هدف از ورود به این ستاد آشنایی با آسیب های مختلف اجتماعی و ایجاد راهکاری برای رفع آنها بوده است. طولی نکشید که ساکنان این محله فهمیدند که فعالیت های امام جماعت مسجد آنها محدود به عبادت نیست. او هر زمان و در صورت لزوم قدم به جلو می گذارد و مشکلات مردم محلی را حل می کند. آزادی 12 زندانی در ماه مبارک رمضان ، راه اندازی کارگاه آموزشی زنان سرپرست خانوار و جوانان و تهیه و توزیع 80000 پرس غذا در ماه مبارک رمضان و تأمین 7 میلیارد تن برای ساخت و بهره برداری از پزشکی روستایی مرکز نمونه هایی از این “است.

*** تمرکز ما بر روی ترمیم آسیب ها است

امام جماعت حومه شهر با اشاره به اینکه اولویت ما روستای ساگرون است ، ادامه داد: ما جدا از پرداختن به مشکلات روستای خود ، از 22 روستایی که در اطراف ما مشکل دارند غافل نشده ایم. حسینی پور می گوید از سالی که وارد بحث ستاد حومه شهر شده است ، آسیب های اجتماعی را در نظر داشته است: “من در سال 1396 وارد حومه شهر شدم. اولین کاری که کردیم این بود که با افراد نخبه منطقه تماس گرفتیم تا از آسیب های فرهنگی و اجتماعی مطلع شویم. به منطقه بررسی مهروره از محله جذاب بهانه ای برای اتحاد مجدد آنها و نتیجه گیری درباره منطقه و پیگیری عمیق تر مراحل مثبت شده است. “نگرانی هایی در مورد مشکلات این روستاها و خسارات وارد شده به منطقه از جمله فروش دارو ، خانوارهای تحت مدیریت زنان ، طلاق و موضوع کمک هزینه های پزشکی بیان شد.”

بیشتر بخوانید  حاشیه دیدار استقلال - گل‌گهر| سرمربی استقلال باز هم سمت قلعه‌نویی نرفت/ حسینی و دانشگر فینال را از دست دادند- اخبار فوتبال ایران - اخبار ورزشی تسنیم

*** راه اندازی یک مجتمع فرهنگی ، اجتماعی و پزشکی

در جلسات با نخبگان در منطقه نتیجه گیری شد که آنها باید مشکلی را که بیشتر ریشه دوانده است حل کنند تا سایر مشکلات را پوشش دهند. سرانجام ، یک مجموعه فرهنگی ، اجتماعی و پزشکی در منطقه ایجاد می شود که هم اشتغال و معیشت و هم کارهای اجتماعی و پزشکی را پوشش می دهد. حسینی پور در این باره گفت: جلساتی برگزار شد و ما از خیرین دعوت کردیم تا نقشه را به همین منظور به مسجد اختصاص دهند. ما به دانشگاه علوم پزشکی خراسان رفتیم و چنین برنامه ای داریم ، آنها تأیید کردند که امکانات به دلیل امکانات پزشکی در منطقه محدود است ، اما گفتند که ما به هیچ وجه نمی توانیم به شما کمک کنیم. شما می روید و از ظرفیت افراد و موسسات خیریه استفاده می کنید و اینگونه تعریف می کنید. جلساتی برگزار شد و خیرین آمدند و توافق کردند که این مجموعه در کنار مسجد ساخته شود. هزینه زمین بیش از یک میلیارد و هزینه ساخت بیش از 4-5 میلیارد است. “مهمتر از ساخت و ساز تجهیزات آن است.”

من علی بن ابی طالب را در مسجد دارم حالت خوبه وی با گروههای جهادی منطقه است و می گوید خوشبختانه آنها برای کار در ساخت این مجموعه آمده اند: “گروههای جهادی کار ساخت این مجموعه را پذیرفته اند. کار ساخت و ساز در حال حاضر بر روی ساختمان آغاز شده است و آنها سال آینده به ما قول دادند که برای تحویل ما “اطمینان داریم که خداوند به ما در تجهیز این مرکز کمک خواهد کرد و خیرین ما را تنها نخواهند گذاشت.”

بیشتر بخوانید  با 15 روش ماسک نارنگی درست کن

*** رئیس خانواده ما برگشتیم

غالباً اتفاق می افتاد که خانواده ها نزد حسینی پور می آمدند و از او می خواستند تا به آنها کمک کند تا سرپرست خود را از زندان آزاد کنند. بیشتر این زندانیان به دلیل مجازات های غیرعمد و باج اندک در زندان بودند. حسینی پور با کمک خیران 100 میلیون تن جمع می کند. رایزنی ها با زندان مشهد زمینه آزادی 12 زندانی غیرعمد را فراهم کرد: «شاید باورتان نشود که در میان این زندانیان مردی بود که با 450 هزار تومان در زندان بود. آزادی این 12 زندانی جریان پایداری ایجاد کرد. موسسات خیریه دیگر برای حل مشکلات خانواده زندانیان وارد کار شدند ، بنابراین موسسات خیریه آمادگی خود را برای آزادی زندانیان تا 5 میلیون توم به نوبت اعلام کردند. اجرای این برنامه نیاز به همکاری سازمان زندان دارد. “ما امیدواریم که به زودی پیوند موثرتری بین این موسسات خیریه و سازمان زندان برقرار شود و شاهد زندانیان آزاد شده بیشتری باشیم.”

*** داستان زوجی که پس از 8 سال خوشبخت به خانه بازگشتند

هوجالاسلام حسینی پور می گوید در حالی که ما با مشکلات ساکنان این روستاها سر و کار داریم ، ماجراهایی داریم که در ابتدا باورنکردنی به نظر می رسند: «روزی در مسجد بودم که گفتند یک زن و شوهر می خواهند با شما رابطه خصوصی برقرار کنند. آنها خانم ها و آقایان جوانی بودند. به من گفتند که آنها 8 سال پیش ازدواج کرده اند ، اما به دلیل مشکلات زیادی که دارند ، نتوانسته اند با هم زندگی کنند. راستش را بخواهید ، برای من شگفت انگیز بود. اما تاریخ قرارداد همین حرف را زد. ما تیم اطلاعاتی خود را برای تحقیق در این مورد به محله آنها فرستادیم. هرچه آنها درباره مشکلات فراوان خود گفتند درست بود. ما خلاصه کار آنها را در اولویت قرار داده ایم. خیرین جهیزیه ای برای عروس خانم تهیه کردند و ما به دنبال موانع باقی مانده آنها گشتیم و چند ماه بعد ، خدا را شکر ، آنها را به خانه فرستادیم. “من لذت این زن و شوهر و خانواده های آنها را فراموش نخواهم کرد و در پایان می گویم که بازخورد با دعای خوب آنها کارهای دیگر ما را باز خواهد کرد.”

بیشتر بخوانید  تلاش‌ها برای نقض حاکمیت ایران بی‌پاسخ نمی‌ماند

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید