اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی


در دنیای امروز معمولا افرادی که به دنبال آرامش، پیشرفت، ساختن آینده ای بهتر برای خود و فرزندانشان، کسب سود در کسب و کار، ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر بین المللی و … هستند، اقدام به مهاجرت و اخذ اقامت از کشورهای دارای شرایط می کنند. آنها بهتر از کشور خود عمل می کنند.

قبرس شمالی یکی از کشورهای در حال توسعه با شرایط مهاجرت آسان است. که دید بسیار عالی برای خود ایجاد کرده است.

قبرس شمالی به دلیل پتانسیل فعال در این کشور، توجه بسیاری از مهاجران را به خود جلب کرده است. شما می توانید از راه های مختلفی مانند سرمایه گذاری، تحصیل، ازدواج، خرید ملک و غیره اقامت قبرس شمالی را دریافت کنید.

در ادامه این مقاله قصد داریم راه های مختلف به دست آوردن آن را بررسی کنیم اقامت در قبرس شمالی ما پرداخت می کنیم

با ما بمان.

درباره کشور قبرس

جزیره زیبای قبرس که با نام رسمی جمهوری قبرس شناخته می شود، در شرق دریای مدیترانه و در همسایگی ترکیه و یونان واقع شده است.

کشور قبرس به دلیل موقعیت جغرافیایی خود سال هاست که مورد توجه حاکمان و قدرتمندان جهان قرار گرفته است. از جمله این فرمانروایان می توان به امپراتوری عثمانی، خشایارشا شاه هخامنشی، شاهان روم و… اشاره کرد; اما در نهایت آخرین فرمانروایان این جزیره زیبا، امپراتوری بریتانیا و ملکه الیزابت بودند.

در سال 1960 استقلال قبرس شمالی تحت قیمومیت سه کشور ترکیه، یونان و انگلیس (به دلیل حضور شهروندان در این کشور) به رسمیت شناخته شد. پس از آن این کشور به قبرس شمالی (ترکی) و قبرس جنوبی (یونانی) تقسیم شد.

زبان ساکنان قبرس شمالی ترکی است و واحد پول رایج در این کشور لیر ترک است. اگرچه قوانین حاکم بر قبرس شمالی مطابق با قوانین ترکیه است. اما خرید و فروش املاک و مستغلات در این کشور با واحد پول پوند انگلیس انجام می شود.

بیشتر بخوانید  این افراد از مصرف پنیر دوری کنند

این موضوع به تنهایی یکی از دلایلی است که بسیاری از افراد تصمیم به خرید ملک برای اخذ اقامت قبرس شمالی می گیرند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا ارز پوند چنین تصمیمی برای سرمایه گذاران می گیرد؟

پوند یکی از باثبات ترین و قابل اعتمادترین ارزهای دنیاست. این امر منجر به این واقعیت شده است که با توجه به افزایش سالانه ارزش ملک در قبرس شمالی، ارزش پول سرمایه گذاران نیز حفظ شده و می تواند برای آنها سودآور باشد.

بنابراین، تنها با خرید ملک در این کشور می توانید از سرمایه گذاری خود سود ببرید.

شرایط و روش های اخذ اقامت قبرس شمالی

شرایط اخذ اقامت قبرس شمالی بسیار آسان است و نیازی به گذراندن مراحل اداری و اخذ ویزای خاص ندارد. اما این موضوع دلیل نمی شود که از افراد آشنا به قوانین قبرس شمالی مشاوره نگیرید.

برای بررسی گزینه مناسب برای مهاجرت و اخذ اقامت قبرس شمالی، بررسی شرایط مهاجرت ضروری است. برخی موارد برای تعیین بهترین راه مهاجرت ضروری تلقی می شوند. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • حالت پیری
  • شرایط مالی
  • مهارت های فردی

برای مثال اعضای خانواده ای که به دنبال آرامش و تامین آینده فرزندان خود هستند، بهتر است با خرید ملک در قبرس شمالی اقامت این کشور را دریافت کنند. اقامت تحصیلی به فردی پیشنهاد می شود که می خواهد در شرایط بهتری ادامه تحصیل دهد و حتی بورسیه تحصیلی و … دریافت کند.

اگر شخصی بخواهد از طریق سرمایه گذاری یا درآمد ارزی مهاجرت کند. خرید خانه یا ثبت کسب و کار پیشنهاد می شود.

بیشتر بخوانید  41 درصد از 1400 سوال کنکور دارای مشکل است / شناسایی 42 سوال دشوار کنکور

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

راه های اصلی اخذ اقامت قبرس شمالی

راه های خاصی برای مهاجرت به قبرس شمالی مانند سایر کشورها وجود دارد. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری

برای اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری، ابتدا باید برخی از فاکتورها بررسی شوند. به عنوان مثال، مهارت و تخصص یک فرد در کدام زمینه و در چه سطحی است، بسیاری از سوالات را در این راه مشخص می کند.

سوال بعدی میزان بودجه مالی مهاجر برای سرمایه گذاری است. از این طریق می توان به سرمایه گذار پیشنهادات مفیدی داد.

در مرحله نهایی اطلاعات و فاکتورها بررسی و جمع آوری شده و امکان ثبت شرکت وجود دارد.

توصیه می شود قبل از هر گونه سرمایه گذاری با مشاوران حرفه ای آشنا به ثبت شرکت در قبرس شمالی مشورت کنید.

اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

اخذ اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

خرید ملک یکی از راه های مهاجرت و اخذ اقامت قبرس شمالی است و به سرمایه گذاران نیز به عنوان گزینه سرمایه گذاری مناسب پیشنهاد می شود.

برای خرید ملک در قبرس شمالی کافی است 30 درصد از کل مبلغ ملک را پرداخت کرده و سپس اقدام به اخذ اقامت و خانواده خود نمایید. مابقی مبلغ منزل را می توانید با شرایط ویژه و اقساط بلند مدت بدون بهره پرداخت نمایید.

زندگی از طریق کار

این نوع اقامت مشکلات خاص خود را دارد. زیرا مصاحبه شغلی و استخدامی در این کشور بدون حضور فیزیکی فرد امکان پذیر نیست. برای این منظور، متقاضی کار باید قبلاً از مسیر دیگری وارد قبرس شمالی شده و سپس برای مصاحبه اقدام کند.

بیشتر بخوانید  داستانی در مورد زنگ زدن در میان موش ها

تسلط به زبان ترکی یا انگلیسی برای یافتن شغل ضروری است.

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق آموزش

وجود دانشگاه بین المللی مدیترانه شرقی و همچنین برترین دانشگاه های این کشور، هزینه پایین زندگی به دلیل وجود خوابگاه و شرایط عالی برای دانشجویان و … قبرس شمالی را به یک انتخاب تبدیل می کند.

امکانات تفریحی مانند استادیوم ها، استخرهای سرپوشیده، سالن های ورزشی، سواحل خصوصی و غیره. از جمله جاذبه های قبرس شمالی برای دانشجویان هستند.

دانشگاه بین المللی مدیترانه شرقی با بیش از 25000 دانشجوی بین المللی و اساتید برتر از بیش از 35 کشور جهان مکانی مناسب برای پیشرفت تحصیلی هر فردی است.

هزینه زندگی در قبرس شمالی

از آنجایی که هزینه زندگی در قبرس شمالی تنها حدود 10 تا 15 درصد بیشتر از زندگی در ایران است، بسیاری از خانواده های ایرانی مهاجرت به قبرس شمالی را انتخاب می کنند.

تعیین مبلغ مشخصی برای هزینه زندگی در قبرس شمالی امکان پذیر نیست. دلیل آن به عوامل زیادی از جمله هدف مهاجرت، سطح انتظارات، شهر انتخابی و غیره بستگی دارد.

مزایای مهاجرت و اخذ اقامت قبرس شمالی

به طور کلی می توان گفت که مهاجرت و اخذ اقامت قبرس شمالی مزایای زیادی برای افراد دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

  • امنیت بالا (جرم کم)
  • نرخ مالیات پایین
  • آب و هوای مدیترانه ای
  • هزینه کم زندگی
  • خرید ملک به پوند انگلیس
  • شرایط استثنایی برای خرید و فروش ملک
  • وجود دانشگاه های بین المللی

مشاوران ما در تمامی مراحل تصمیم گیری مهاجرت تا رسیدن به هدف نهایی همراه و دستیار شما هستند.

منبع: آسمان قبرس

دیدگاهتان را بنویسید