مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

افطاری چی بخوریم؟ | هرگز سراغ این غذاها نروید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: مریم مهران پور با تاکید بر اهمیت تغذیه سالم در ایام عید گفت: گاهی دیده می شود که برخی افراد در افطار و قند و شکر به خوردن غذا و تنقلات می پردازند که سلامت آنها را به خطر می اندازد.

وی افزود: روزه به خودی خود برای افراد سالم هیچ عارضه ای ندارد و باعث بهبود وضعیت جسمانی نیز می شود. اما اگر غذاها و نوشیدنی هایی بخوریم که عوامل خطرساز سلامتی ما را بدتر می کند، قطعا کمکی نخواهد کرد.

این کارشناس ارشد تغذیه به وعده های افطاری و شکر اشاره کرد و گفت: مواد غذایی مصرفی در شکر باید بتواند از ضعف جسمانی ما در روزه داری جلوگیری کند. بنابراین مانند یک وعده ناهار کامل است.

مهرانپور افزود: در وعده سحری نباید غذاهای سرخ شده و چرب مصرف کنیم. زیرا غذاهای شور، تند و چرب باعث تشنگی شدید در طول روز می شود.

وی گفت: مصرف زیاد نمک و چربی در کنار تشنگی مفرط نیز متابولیسم را مختل می کند.

این کارشناس ارشد تغذیه افزود: مصرف زیاد چای و قهوه در وعده صبحانه نیز به دلیل خاصیت ادرارآوری توصیه نمی شود.

مهران پور به سفره افطار اشاره کرد و گفت: بهتر است افطار سبک باشد تا شام بخوریم. زیرا ترک شام در ماه مبارک رمضان به هیچ وجه توصیه نمی شود. اما برخی از هموطنان روزه دار افطار را با انواع غذاها و تنقلات آغاز می کنند و به حذف شام منتهی می شوند که به هیچ وجه راه درستی نیست.

بیشتر بخوانید  قیمت شاسی بلند جدید مکث تیارا در بازار ایران اعلام شد

وی یادآور شد: در اصل برخی از هموطنان روزه دار پس از پایان ماه مبارک رمضان دچار چاقی و چاقی و همچنین فشار خون می شوند که از پیامدهای تغذیه نامناسب در روزه داری است.

مهرانپور با بیان اینکه خوراکی ها و تنقلات شیرین مانند زولبیا و بامیه، حلوا، شله زرد و… قند زیادی دارند، گفت: اگر با غذای شیرین افطار کنیم باعث افزایش ناگهانی قند خون و دوباره ضعف می شود. که باعث می شود کالری بیشتری دریافت کنید و چاق شوید.

وی افزود: در افطار بهتر است مایعات داغ مانند آب یا چای کمرنگ یا چند عدد خرما مصرف شود. همچنین می توانید یک قرص نان و پنیر، سوپ جو و سبزیجات و خیلی کم مصرف کنید.

وی گفت: خوردن میوه تازه در فاصله افطار تا شام که حداقل یک ساعت و نیم فاصله باشد مفید است.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *