افشای مهر و نشان کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو



به گزارش ایرنا ، جام ارجان به عنوان نمادی از کاروان ایران با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک افتتاح شد.

جام یا سینی ارژن یکی از شگفت انگیزترین و در عین حال بی نظیرترین نقاشی های ورزشی ایران باستان است و از مقبره یکی از پادشاهان ایلامی در شهر باستان ارژن در بهبهان به دست آمده است که قدمت آن به چهارمین اثر می رسد. هزاره قبل از میلاد. و دارای پنج حلقه است. هر حلقه آن نمادی از هنر و سنت ایرانی است. جام ارجان دارای 196 نقش است که 114 نقش آن به انسان ، 20 نقش به پرندگان ، 20 نقش به درختان و 40 نقش به حیوانات اختصاص دارد و البته امکانات و آلات موسیقی و ورزشی نیز در آن وجود دارد.

ارجان در واقع نام باستانی شهر بهبهان در استان خوزستان است. این شهر باستانی متعلق به تمدن ایلامی و قرون وسطایی در ایران است و در مرز خوزستان و فارس واقع شده است. خرابه های این شهر در 12 کیلومتری شمال شرقی بهبهان در دو طرف رودخانه مارون در اطراف رد پای امام رضا بهبهان واقع شده است.

با تصویب ستاد عالی بازی های المپیک ، کاروان ورزشی ایران با نام “ستاره های پرشین” و شعار “همه برای ایران” در سی و دومین بازی های المپیک شرکت می کنند.

در سی و دومین دوره بازی های المپیک ، ورزشکاران ایرانی در 16 رشته ورزشی 68 سهمیه (11 زن و 57 مرد) کسب کردند که 44 سهمیه در قسمت انفرادی و در 14 ورزش کسب شد. اکنون از 44 44 سهمیه انفرادی ، 34 نماینده (9 زن و 25 مرد) برای اولین بار به المپیک می روند. اما کاروان ستاره های ایرانی به دلیل دوپینگ پریسا جهانفکریان نماینده کاراته در وزنه برداری دو سهمیه را از دست داد و بر این اساس ایران با 66 رقیب (10 زن و 56) به توکیو می رود.

بیشتر بخوانید  فاز اول سالن مرکزی ساری تا پایان دولت ادامه دارد

به دلیل فوران تاج ، این بازی ها با یک سال تأخیر از اول آگوست 1400 – 23 جولای 2021 در 33 رشته و 399 مورد به میزبانی ژاپن برگزار می شود. ژاپن قبلاً میزبان المپیک 1964 بود.

دیدگاهتان را بنویسید