افشای جزئیات جدید درباره اطلاعات “هکر” مجموعه های عمومی و خصوصی کشور – اخبار علمی و فناوری – اخبار اجتماعی تسنیم


به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ یاسر جلالی ، کارشناس فضای مجازی در تلویزیون گفت: “برای داده های مصرف کننده و حفاظت از داده ها ، لیستی از داده های منتشر شده در سال های اخیر وجود دارد و محتوای آنها اطلاعات مربوط به سازمان ها و شرکت هایی است که هک شده اند.”

وی با اشاره به لیست سازمان ها و مجموعه های هک شده در سال های اخیر گفت: بانک ها شامل بانک ملت ، بانک ملی و بانک صادرات ، بنادر كشور ، تپسی ، كافه بازار ، دیجی كالا ، راه آهن ، اسنپ ، زرین پال ، وزارت راه و شهرسازی ، 600 هزار حساب کاربری شرکت حمل و نقل ریلی رجا ، 400 هزار اطلاعات مخابراتی ، 2300 نامه شرکت هواپیمایی هما ، اطلاعات 700 هزار کاربر شرکت مبینونت ، 90 هزار مدرسه برای ایجاد ، 950 هزار حساب موسسه علوم و فناوری اطلاعات ، اطلاعات کامل درباره سازمان امور دانشجویی وزارت علوم ، از جمله موجود.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به آمار جرایم مالی در کشور گفت: طبق آمارهای رسمی ، 60 درصد از جرائمی که در کشور و در زمینه رایانه رخ می دهد در حوزه مالی است ، یعنی. جنایاتی مانند فیشینگ ، سرقت اطلاعات و کلاهبرداری مالی. یکی از چالش های پلیس FATA است و مردم فکر می کنند که ممکن است سیستم کار نکند ، اما در عمل ، زیرا شرایط در این زمینه برآورده نمی شود و احراز هویت انجام نمی شود و دسترسی وجود ندارد ، مردم افسرده هستند.

بیشتر بخوانید  توصیه های مهم و کلیدی بعد از تزریق واکسن کرونا

دیدگاهتان را بنویسید