افشای ترکیب انتخاب شده برای یورو 2020 ؛ قهرمانی میلی متر ایتالیا


به گزارش ایرنا ، شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی اروپا با نام یورو 2020 با پیروزی تیم ملی فوتبال ایتالیا پس از 51 مسابقه به پایان رسید. انگلیس دوم شد و جیانلوئیجی دوناروما به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد.

در این گزارش ، اداره ورزش ایرنا بهترین ترکیب جام را انتخاب کرد که در زیر مشاهده می کنید:

افشای ترکیب انتخاب شده برای یورو 2020 ؛  قهرمانی میلی متر ایتالیا

گلر: جیانلوئیجی دوناروما (ایتالیا)

دروازه بان 22 ساله ایتالیایی پس از جیانلوئیجی بوفون موفق شد در اولین تورنمنت رسمی بدرخشد و در دو نیمه نهایی و یک فینال پنالتی بزند تا تیمش به قهرمانی برسد و بهترین بازیکن جام شود. دوناروما حریفان سرسختی مانند جوردن پیکفورد و حتی کاسپر اشمی هائل را در تیر دروازه داشت ، اما با لیوانی که گرفت ، توپ را گرفت.

افشای ترکیب انتخاب شده برای یورو 2020 ؛  قهرمانی میلی متر ایتالیا

مدافعان: لوک شاو (انگلیس) ، لئوناردو بونوچی (ایتالیا) ، هری مگوایر (انگلیس)

در خط دفاع ، فینالیست ها شخصیت های اصلی را حذف کرده اند. لوک شاو در این جام نمایش عالی داشت ، جایی که مدافعان چپ درخشیدند. آنها هر دو پاس گل دادند و در فینال گلزنی کردند تا نشان دهند که او بهترین مدافع چپ مقابل اسپینازولا ، زینچنکو و آلبا است.

لئوناردو بونوچی نیز در قلب خط دفاعی ایتالیا سرآمد بود و جشن فینال آخرین دلیل پرواز پر پرواز اوست. بونوچی ، به همراه كیهولینی و اهربی ، دفاع آزوری را ساختند و بی نقص كار كردند.

هری مگوایر نیز به آرامش دست یافت ، اگرچه در دو بازی اول سه شیر با حضور در تیم اصلی شکست خورد. او در حمله نیز موثر بود و حتی در شب تلخ انگلیس فینال نیز توانست بهترین پنالتی را اجرا کند و دوناروما را فریب دهد.

بیشتر بخوانید  بایدن از عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان دفاع کرد

افشای ترکیب انتخاب شده برای یورو 2020 ؛  قهرمانی میلی متر ایتالیا

هافبک ها: جورجینیو (ایتالیا) ، میشل دمسگارد (دانمارک) ، کالوین فیلیپس (انگلیس) ، دنی اولمو (اسپانیا)

متفکر ایتالیایی بدون شک باید در ترکیب انتخاب شده باشد. جورجینیو جایی در تیم آتزوری نداشت و از دست دادن پنالتی در فینال نباید دخالتی داشته باشد. او بیشتر حملات تیمش را با دقت پاس بالا و رهبری عالی پشتیبانی می کرد.

کالوین فیلیپس در تیم ملی انگلیس نیز یک پدیده بود. او در هر نبردی در میانه میدان پیروز شد و با انرژی بی پایان خود نشان داد که چرا مارچلو بیلسا در لیدز یونایتد او را مانند یک جواهر دوست دارد. از قهرمانی تا لیگ برتر ، فیلیپس برای سه شیر بازی کرد و همچنین به ساوت گیت اعتماد به نفس داد.

همچنین باید از مایکل دامسگارد نیز نام ببریم. بازیکن برجسته تیم ملی دانمارک که در این جام و در غیاب اریکسن خوش درخشید ، ستاره مقابل وایکینگ ها بود. Demsgaard گل های زیبایی را برای یورو 2020 به یادگار گذاشت.

بالاخره به دنی اولمو رسیدیم. ستاره تیم ملی اسپانیا ، به عنوان ستاره تیم انریکه بازی کرد. او در طول بازی های La Roja چهره ای تأثیرگذار بود که نوید روزهای بهتری را در آینده می دهد.

افشای ترکیب انتخاب شده برای یورو 2020 ؛  قهرمانی میلی متر ایتالیا

مهاجمان: کریستیانو رونالدو (پرتغال) ، فدریکو چی هوسا (ایتالیا) ، پاتریک شیک (جمهوری چک)

در خط حمله برای اولین بار با نام کریس رونالدو روبرو می شویم. آقای گل در سه بازی مرحله گروهی 5 گل و یک پاس گل به ثمر رسانده است. او خیلی زود از جام خداحافظی کرد ، اما هیچ کس نتوانست مانند او گلزنی کند تا در سن 36 سالگی به گلزن یورو تبدیل شود.

بیشتر بخوانید  زمان خدمت سربازی این افراد کاهش یافت | سربازان بخوانند

یکی دیگر از بازیکنان بزرگ این جام پاتریک چیک بود. ستاره تیم ملی چک ، اگر او نبود ، شاید تیم شیلهاوی باید خیلی زود به خانه برمی گشت. مهاجم قد بلند بهترین گل جام را به ثمر رساند و ردپایش روی اکثر گلها نمایان بود.

سرانجام به سراغ Federico Chihuahua می رویم. مهاجم سابق فیورنتینا و مهاجم فعلی یوونتوس که در جام حذفی سختی کشید و مانچینی را مجبور به بازی در ترکیب اصلی کرد. کیهزا برای صعود به فینال به اتریش و اسپانیا گلهای تعیین کننده ای زد.

افشای ترکیب انتخاب شده برای یورو 2020 ؛  قهرمانی میلی متر ایتالیا

سرمربی: روبرتو مانچینی (ایتالیا)

هیچ کس حتی نباید به او فکر کند. مربی بزرگی که نشان داد به معنای واقعی کلمه یکی از بهترین و کم طلب ترین مربیان جهان است. مانچینی این تیم را در سال 2021 از ویرانه های سال 2018 ساخت. تیمی که با درایت تاکتیکی خود و پس از 53 سال قهرمان جام اروپا شد.

دیدگاهتان را بنویسید