مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

افسردگی؛ چگونه افسردگی را درمان کنیم؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


معمولاً به دلایلی هر فردی در هر مرحله از زندگی خود امکان پذیر است افسرده کوتاه یا بلند باشد. از شر افسردگی خلاص شوید گاهی اوقات خسته کننده است و نیاز به مشاوره تخصصی دارد، اما چه زمانی افسرده باید مواظب باشیم که با افکار نادرست وضعیت بد خود را تحریک نکنیم. چرا افسردگی همراه با ناامیدی حرکت می کند و آرام آرام روح انسان را نابود می کند و انسان را از زندگی منحرف می کند.

افسردگی؛  چگونه افسردگی را درمان کنیم؟

در واقع وقتی نسبت به شرایط زندگی خود احساس بدی داریم و افسرده هستیم، مدام می خواهیم هر چه زودتر این وضعیت را حل کنیم و خلق و خوی خود را بهبود ببخشیم.

این برای یک مرد بسیار طبیعی و ویژگی است، زیرا دوست دارد هیچ موضوعی از زمان خود را مبهم نکند، اما متأسفانه این نوع تفکر و این نوع تلاش برای رهایی از غم می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و ما را به دره ببرد. . یک افسردگی عمیق تر را بیرون بکشید. مقاومت در برابر چنین موقعیت هایی باعث می شود که بیش از هر زمان دیگری روی مشکل خود تمرکز کنیم و حتی بدتر از آن احساس کنیم، زیرا فکر کردن به شرایط فعلی ما را لحظه ای رها نمی کند و ما را تنها نمی گذارد.

حقیقت این است که شما هرگز نمی توانید همه چیز را کنترل کنید. به خصوص اگر چیزی ما را خیلی آزار می دهد، وقتی سعی می کنیم آن را مجبور کنیم از شر افسردگی خلاص شوید ما بیشتر مضطرب می شویم و احساسات بد و ناخواسته دیگری را دریافت می کنیم. به همین دلیل است که گاهی اوقات بهترین راه این است که کنترل را کنار بگذاریم و مقاومت نکنیم. شما فقط باید بپذیرید که مشکلات و ناراحتی های معمول در زندگی گذرا هستند و به مرور زمان از بین می روند و سپس رهایی از افسردگی راحت تر است.

درمان افسردگی

بیزاری از احساسات بد

در لحظات افسردگی او معمولاً مانند “من دارم دیوانه می شوم”، “این هرگز پایان نیست”، “چرا من نمی توانم مانند دیگران از زندگی لذت ببرم” فکر می کند؟

بیشتر بخوانید  چگونه تغذیه سالمی داشته باشیم؟

ذهن ما شروع به احساسات منفی را اضافه کنید این باعث ایجاد احساسات بد جدید از گذشته می شود و به تدریج ترس از افسردگی وضعیت را بدتر می کند. در واقع، ذهن یک فرد افسرده همه چیز را سخت تر و غیر قابل تحمل تر می کند.

با یک آزمایش کوچک می توانید متوجه شوید. هر وقت چیزی شما را ناراحت کرد، بی خیال به آن نگاه کنید و هرگز قضاوت نکنید و اجازه دهید زمان آن را حل کند، آن وقت می فهمید که این چیز ناراحت کننده چقدر راحت از کنار شما می گذرد و هرگز شما را افسرده نمی کند.

به این ترتیب دیگر ذهن شما بی جهت ناراحت و ناراحت نخواهد شد. در واقع، وقتی یک موضوع بد توسط فرآیندهای ذهنی پشتیبانی نمی شود، به سرعت ضعیف می شود و دیگر نمی تواند شما را افسرده کند. بنابراین افکار منفی را پرورش و آزار ندهید تا زودتر آرام شود.

22 سپتامبر

مقایسه نکن

حیف که وقتی افسرده نبودم چقدر همه چیز خوب بود.» «چقدر روزهای خوبی داشتم و الان چقدر بدبختم. چرا نمی توانم به گذشته برگردم؟ اکثر مردم هنگام غمگینی به این چیزها فکر می کنند، اما متوجه نمی شوند که این افکار نه تنها چیزی را تغییر نمی دهد، بلکه باعث آزار و بدتر شدن فرد می شود.

اگر می خواهید از افسردگی خلاص شوید از مقایسه زمان فعلی خود با روزهای خوب گذشته خودداری کنید. آنچه در گذشته داشتید و آنچه اکنون از دست داده اید را فراموش کنید.

اتفاقی که افتاد افتاد. به جای اینکه به گذشته فکر کنید، به حال فکر کنید. مهم این است که الان چه چیزی دارید و چگونه می توانید با ظرفیت های فعلی خود بر بحران غلبه کنید. به این ترتیب استقامت خود را افزایش دهید.

22 سپتامبر

پرسیدن سوالات بیهوده ممنوع است.

بسیاری از مردم هوقتی افسرده هستید از خود سوالات بیهوده می پرسند. به عنوان مثال، “این وضعیت بد کی تمام می شود؟”، “چرا من اینقدر مشغول باشم؟” و “من برای واجد شرایط بودن چه کار کردم؟” معمولاً پاسخ به چنین سؤالاتی فقط به فرد کمک می کند تا منبع تیری را که در قلبش فرو رفته است بیابد و هیچ کاری بهتر از این انجام نمی دهد. روزهای افسردگی مهم نیست از کجا آمده است.

بیشتر بخوانید  مزایای باورنکردنی شربت کیدی کر برای کودکان

آنچه اکنون مهم است این است که چگونه آن تیر را از قلب خود بیرون می آورید. سوالاتی مانند “چرا من؟” این وضعیت شما را بدتر می کند و باعث می شود احساس شادابی نسبت به اتفاقی که قبلا رخ داده است داشته باشید. در مورد آثاری که در رفع افسردگی موثر است تمرکز کنید و با این سوالات بیهوده خود را خسته نکنید.

22 سپتامبر

ترس رو بذار کنار

گاهی اوقات ما از موضوعات مختلف می ترسیم و این اصلا عجیب نیست، زیرا طبیعت انسان طوری است که از چیزهایی که تهدید می کند می ترسد تا بتواند در برابر جنگ یا فرار واکنش مناسبی نشان دهد، اما متاسفانه افرادی که از افسردگی رنج می برند آنها از بی اهمیت ترین چیزها مانند صحبت با مردم می ترسند.

این نوع هراس افسردگی آنها را نیز تشدید می کند. شما باید یاد بگیرید که ترس ما همیشه از تهدیدهای واقعی نشات نمی گیرد و گاهی اوقات این یک تصور اشتباه بسیار ساده است.

در واقع ترس های غیرواقعی مانند زنگ خطر آتش سوزی است که به درستی کار نمی کند و همیشه به موقع فعال می شود و باید فهمید که هر بار اعلام می شود به معنای وقوع آتش سوزی نیست.

پس یاد بگیرید که به همه هشدارهای داخلی خود توجه نکنید و اجازه دهید هر چقدر که می خواهید زنگ بزنند. حتی سعی نکنید آن را خاموش کنید، فقط صدای آن را نادیده بگیرید. به عبارت دیگر، عدم درک ترس های غیر ضروری، شادی رهایی از افسردگی را افزایش دهید.

22 سپتامبر

احساس شرم را کنار بگذارید.

معمولا افرادی که افسرده آنها مملو از احساس شرم و خجالت هستند. احساس می کنند وجودشان پر از عیب و کاستی است، در چنین شرایطی گرفتار شده و مدام خود را سرزنش می کنند.

بیشتر بخوانید  علائم و راههای درمان کم خونی آپلاستیک (آپلازی) چیست ؟

این ظلم به خودی خود منجر به غرق شدن می شود افسردگی داره عمیق تر میشه پس سعی کنید هرگز خودتان را سرزنش نکنید و از خودتان خجالت نکشید، حتی اگر واقعاً مقصر هستید. در هر صورت باید از دام خلاص شوید افسردگی شما به آرامش نیاز دارید.

اگر توانستید به آنچه گفته شد توجه کنید، اکنون آنقدر آرام هستید که علت آن را بدانید افسردگی شما چیه، فکر کن

متأسفانه اکثر اشتباهاتی که افراد از آن رنج می برند افسردگی آنها نشان می دهند که در تلاش برای شناسایی علت افسردگی خود نیستند و درمانده شده اند. گاهی اوقات فقط داشتن یک احساس غیر واقعی نسبت به چیزی افسرده کننده است و دانستن اینکه می تواند شما را به شادی برگرداند.

به یاد داشته باشید که بیشتر اوقات ما کسانی هستیم که با افکار نادرست وجود خود را غرق در غم و اندوه می کنیم. ممکن است برعکس این اتفاق بیفتد و شما از اعماق وجودتان شادی را بیابید و به خودتان کمک کنید. اگر دلایل افسردگی شما واقعی و اساسی است، اجازه دهید عزیزانتان به شما کمک کنند یا از کمک مشاوران حرفه ای استفاده کنید.

فراموش نکنید که هر چه زودتر دنیا را ترک کنید افسردگی برو بیرون. مجدداً یادآوری می شود که حالت افسردگی می تواند ریشه های کاملاً طبیعی داشته باشد، مثلاً زمانی که فرد از چیزی می ترسد و می خواهد فرار کند یا فکر می کند همه چیز بر علیه اوست و خود را درمانده می بیند و از این دست پرونده می کند. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که به این افکار منفی و شوم توجه نکنیم و در عوض روی چیزهایی تمرکز کنیم که می توانند ما را از افسردگی نجات دهند.
منبع: پرشین استار


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *