افزایش 60 درصدی کودکان مبتلا به بیماری عروق کرونر در تهران/ علائم بیماری عروق کرونر قلب در کودکان در حال حاضر چیست؟



فوق تخصص عفونی کودکان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: به نظر می رسد موارد بستری شدن کودکان در بیمارستان حدود 50 تا 60 درصد افزایش یافته است.

«علیرضا ناطقیان» فوق تخصص عفونی کودکان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره وضعیت کودکان گفت: تعداد موارد بستری شدن کودکان در بیمارستان حدود 50 تا 60 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: جنبه های مثبت PCR به میزان قابل توجهی افزایش یافته است که نشان می دهد ما خیلی سریع به سمت درگیری بین کودکان پیش می رویم. گستردگی درگیری به عوامل زیادی بستگی خواهد داشت، از جمله رفتار مردم و اینکه تا چه زمانی بازگشایی و حضور در تجمعات و تجمعات ادامه خواهد داشت.

ناطقیان افزود: گروهی که بیشترین آسیب را دارند و می توانند بیماری خود را بیشتر نشان دهند، گروه سنی کودکان به ویژه زیر 12 سال هستند. گسترش omicron کار پزشکان اطفال را پیچیده می کند و منبع عفونت اغلب ناشناخته است. به غیر از بچه هایی که به مهدکودک می روند و ممکن است تعداد بیماران زیاد شود، خیلی وقت ها ممکن است خود اعضای خانواده امکرون داشته باشند و علائم خیلی خفیف داشته باشند، PCR نداشته باشند و بیماری آنها شناسایی نشود و بچه های خودشان هم مبتلا شوند. . دوستت دارم.

ناطقیان در خصوص شایع ترین علائم در کودکان گفت: علائم کنونی عروق کرونر مشابه علائم طبیعی عروق کرونر است، اما اکنون مواردی از تب، بی حالی، تهوع و استفراغ و گلو درد بیشتر و حنجره را داریم. ما علائم احتمالی بیماری عروق کرونر قلب را در نظر می گیریم. اسهال گاهی در کودکان به خصوص در سنین پایین تر رخ می دهد. علائم هشدار دهنده این است که اگر کودک از ابتدا درجه حرارت بالا داشته باشد و بدنش درد، کوفتگی، سردرد، خشکی گلو و تغییرات داشته باشد. صدا یا ایجاد سرفه کودک را باید مشکوک دانست و بررسی کرد. البته به نظر می رسد وزارت بهداشت باید علائم مثبت ترین افراد را ثبت و علائم را در سراسر کشور جمع آوری کند.

بیشتر بخوانید  کرونا در مازندران دوباره اوج گرفت -

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص وضعیت امکانات بیمارستانی گفت: اگر این پیک بیش از حد افزایش یابد دچار مشکل می شویم. در حال حاضر تخت‌های بیشتری در بیمارستان‌های عروق کرونر داریم و تا حدودی ممکن است بخواهیم بخش‌های دیگر را برای بیماران عروق کرونر تعطیل کنیم، اما اگر تعداد بستری‌ها زیاد شود، ممکن است در بیمارستان باشد، جایی برای بستری شدن نیست. در نتیجه هرچه بتوانیم شیب قله را کاهش دهیم احتمال آسیب دیدگی بیماران از نبود تخت بیمارستانی کمتر می شود و بهتر می توانیم این بحران را مدیریت کنیم.

ناطقیان در مورد وضعیت کادر درمانی نیز افزود: در حال حاضر دچار مشکل هستیم و تعداد قابل توجهی از کادر درمانی ما مبتلا هستند. اگرچه عفونت آنها شدید نیست، اما به دلیل نیاز به قرنطینه و جدایی آنها از تیم درمان در صورت وجود. تا هفت روز مرخصی خواهید دید که در هفته های آینده با کمبود نیروی متخصص چه در حوزه مراقبتی و چه در حوزه پزشکی مواجه خواهیم بود و این موضوع کار را برای سایر پرسنل بیمارستان دو چندان می کند. این باعث کاهش دقت کادر پزشکی، افزایش احتمال خطای پزشکی می شود و همه اینها باعث می شود که ما از ظاهر بیماری رنج ببریم. در حالی که تلاش می‌کنیم به همه پروتکل‌ها احترام بگذاریم، اما متاسفانه به دلیل سرایت‌پذیری بسیار بالای ویروس، همچنان شاهد این هستیم که این روزها کارکنان ما بیشتر مبتلا می‌شوند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: به نظر می رسد با توجه به اتفاقات رخ داده در کشور و افزایش شهرهای قرمز رنگ، برای کنترل بیشتر بیماری ها، هر استانی باید تصمیم به بازگشایی مدارس به ویژه در حال حاضر داشته باشد. بیماری و بستری در هر استانی بالاست، باید تلاش کنند دوباره از مدرسه غیبت کنند، از طرفی دانشگاه ها را هم مدیریت کنند تا مردم به صورت مجازی به مدرسه بروند.

بیشتر بخوانید  دوز دوم این نوع واکسن کرونا در هیج جای کشور موجود نیست! -


دیدگاهتان را بنویسید