مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

افزایش 32 درصدی قیمت آپارتمان / تاثیر برجام بر بازار مسکن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، بر اساس آمارهای موجود قیمت مسکن در دو ماه اخیر با رکود عجیبی همراه بوده است. دلال ها دیگر زیاد با آن بازی نمی کنند زیرا منتظر نتیجه JJAB هستند تا قیمت را در این بازار ثابت کند.

بازار مسکن در رکود است

بر اساس گزارش رسمی مرکز آمار، املاک مسکونی در مرداد ماه سال جاری نسبت به ماه قبل (تیر 1401) 2.8 درصد افزایش قیمت داشت. همچنین قیمت آپارتمان نسبت به مرداد 1400 32.6 درصد افزایش داشته است.

همچنین در دوازده ماهه منتهی به مردادماه امسال قیمت املاک مسکونی نسبت به مدت مشابه قبل 28.8 درصد افزایش داشته است.

در بخش اجاره نیز نرخ تورم ماهانه مردادماه نسبت به ماه قبل 2.8 درصد نسبت به مردادماه سال گذشته 32.3 درصد و در 12 ماه منتهی به مردادماه امسال 28.6 درصد افزایش داشته است.

قیمت املاک مسکونی در ماه اوت

قیمت آپارتمان در یک تا دو هفته پایانی مرداد کاهش یافت که نتیجه مهاجرت مصرف کنندگان و سرمایه گذاران از این بازار پرطرفدار است.

نرخ‌های بازار ملک در روزهای پایانی ماه گذشته به دلیل انتظارات برای معامله آرام باقی ماند و حباب قیمت ملک تا حدودی کاهش یافت. با این حال کارشناسان بازار معتقدند این کاهش ممکن است تا چند روز آینده نیز ادامه داشته باشد.

افزایش قیمت ساخت و ساز جدید

نگاهی اجمالی به قیمت آپارتمان در اپلیکیشن های ملکی نشان می دهد که قیمت ساختمان های نوساز و یا ساختمان های تا 10 سال در بازار در ابتدای ماه گذشته تا حدودی افزایش یافته است. زیرا این نوع ساختمان ها تقاضای نسبی دارند.

بیشتر بخوانید  تست بینایی؛ زیر 10 ثانیه تنها تفاوت این دو گوزن بامزه را پیدا کنید؟ + پاسخ

البته لازم به ذکر است که این روند در مناطق مختلف متفاوت بوده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *