افزایش 20 برابری سنبل آب در اوج گرما / نیاز به جمع آوری مداوم این مهاجم



ایسنا / گیلان مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان با اشاره به افزایش 15 تا 20 برابری سنبل آبی در اوج گرما گفت: اگر با این گیاه برخورد نکنیم می تواند بر منابع آب و آب استان تأثیر بگذارد.

محمدعلی ویسکای در حاشیه عملیات جمع آوری سنبل های آبی رودخانه های لنگرود در گفت وگو با ایسنا ، اظهار داشت: متأسفانه گیاه سنبل آبزی مهاجم رودخانه ها ، تالاب ها و سدهای چندین شهر گیلان را تحت تأثیر قرار داده است. “

وی با اشاره به اقدامات مثبت مدیران با مدیریت اداره کل حفاظت از محیط زیست برای مقابله با این نوع مهاجمان ، افزود: مدیران باید اقدامات مربوط به نظارت ، نظارت و جمع آوری این نوع مهاجمان را به طور مستمر انجام دهند تا کاهش سالانه آلودگی “اجازه دهید باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان با بیان اینکه اخذ کد اعتباری برای مقابله با سنبل آب در استان و شهرستانها در دستور کار است ، گفت: استانداران نگران هزینه های مربوط به جمع آوری و از بین بردن این گیاه نباشند. .

فریاد ، با توجه به رشد 15 تا 20 برابر سنبل آبی در اوج گرما ، گفت: اگر با این گیاه برخورد نکنیم ، می تواند بر منابع آب و آب استان تأثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه اعتبار پیش بینی شده برای هر شهر برای جمع آوری سنبل آب متفاوت است ، گفت: سال گذشته 16 کیلومتری رودخانه لنگرود در سنبل آبی شرکت کرد که امسال به پنج کیلومتر رسید بنابراین با همکاری نیروی قدس گیلان و ما پیگیری می کنیم مشارکت اداره کل حفاظت از محیط زیست در کار جمع آوری

بیشتر بخوانید  اگر این نشانه ها را دارید، عشقتان سمی است

مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان از تعیین خط اعتباری ملی و استانی برای مقابله با سنبل آبی در شورای برنامه ریزی استان خبر داد و یادآور شد: در این راستا باید از هزینه بیل مکانیکی و قایق موتوری و انتقال کارخانه اطمینان حاصل کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید