مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

افزایش ۷۷ درصدی ابتلا به آبله میمون

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو، فارس به نقل از CGTN نوشت: سازمان بهداشت جهانی می گوید موارد ابتلا به آبله میمون با افزایش ۷۷ درصدی به ۶۲۷۰ نفر رسیده است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید موارد ابتلا به آبله میمون از زمان آخرین گزارش این سازمان در 27 ژوئن 77 درصد افزایش یافته و به 6270 نفر رسیده است.

بیشتر موارد در اروپا و آفریقا گزارش شده است. بر اساس گزارش های منتشر شده، بیشتر موارد عفونت در مردان رخ داده است و سایر گروه های جمعیتی هیچ نشانه ای از ادامه انتقال نشان ندادند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد تا روز دوشنبه 6027 مورد تایید شده آزمایشگاهی آبله میمون از 59 کشور را شمارش کرده است که نسبت به آخرین شمارش در هفته منتهی به 27 ژوئن 2614 مورد افزایش داشته است. این سازمان گفت که اکنون سه نفر در ارتباط با شیوع این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، 9 کشور دیگر موارد ابتلا را گزارش کردند، در حالی که 10 کشور برای بیش از سه هفته هیچ مورد جدیدی گزارش نکردند.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، روز چهارشنبه با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد موارد ابتلا در اروپا گزارش شده است، درباره مقیاس و گسترش این ویروس ابراز نگرانی کرد.

علائم اغلب بیماران آبله میمون تب، بدن درد، لرز و خستگی است. افراد مبتلا به بیماری های جدی تر ممکن است دچار بثورات و ضایعات در صورت و دست ها شوند که ممکن است به سایر قسمت های بدن گسترش یابد.

بیشتر بخوانید  تصادف در جاده بناب ـ ملکان ۲ کشته برجای گذاشت

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *