مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

افزایش چشمگیر صادرات به کشورهای آفریقایی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش خبرگزاری خبرآنلایناگرچه بازار آفریقا برای صادرات محصولاتشان بازار بسیار بزرگی برای بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان است ، اما ایران حضور محدودی در این بخش دارد که همراه با تحریم ها ، مشکلات حمل و نقل مشکل اصلی در این زمینه است.

با این حال ، بررسی آمار صادرات ایران در سال جاری نشان می دهد که در کنار افزایش کل صادرات این کشور در مقایسه با سال گذشته ، بخش قابل توجهی از آن تحت تأثیر شیوع تاج قرار گرفته و صادرات ایران به آفریقا نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

در سه ماهه نخست سال جاری ، صادرات ایران به کشورهای آفریقایی در حدود 834،381 تن کالا به ارزش 340 میلیون دلار بوده است که از نظر وزنی 144 درصد و از نظر ارزش 349 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

در این مدت ، غنا با 151 میلیون دلار ، الجزایر با 58 میلیون دلار ، آفریقای جنوبی با 32 میلیون دلار ، تانزانیا با 25 میلیون دلار و نیجریه با 18 میلیون دلار در رتبه های اول تا پنجم کشورهای ایران برای صادرات در بین آفریقایی ها قرار داشتند کشورها. .

کدام کشور آفریقایی مشتری اصلی کالاهای ایرانی است؟

سودان با کمتر از 17 میلیون دلار ، کنیا با بیش از 14.5 میلیون دلار ، ساحل عاج با 12 میلیون دلار ، سومالی با 4 میلیون دلار و مصر با حدود 1.5 میلیون دلار در ردیف ششم تا دهم کشورها. صادر کنندگان کشورمان در میان کشورها. آنها قاره آفریقا بودند.

غنا با 44 درصد سهم صادرات ایران به قاره آفریقا ، دهمین صادر کننده بزرگ ایران در جهان در این مدت است. الجزایر با 17 درصد ، آفریقای جنوبی با 10 درصد و تانزانیا و نیجریه با 5 درصد پس از غنا بیشترین سهم صادرات ایران به کشورهای آفریقایی را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید  خوش تیپی بازیگر سریال پایتخت از حد گذشت

در سه ماهه نخست سال جاری ، صادرات ایران به الجزایر با 20641 درصد ، نیجریه با 8،818 درصد ، ساحل عاج با 1750 درصد ، تانزانیا با 580 درصد ، آفریقای جنوبی با 456 درصد و غنا با 370 درصد بیشترین رشد را دارند.

223227

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *