افزایش میزان جرایم سایبری در روزهای قبل از تعطیلات



یک مقام انتظامی افزود: دلیل اصلی این حادثه محدودیت دسترسی به بانک یا دستگاه قضایی و انتظامی بوده است که مجرمان سایبری از این فرصت برای طراحی و پیاده سازی بسترهای مجرمانه خود بیشتر این روزها استفاده کردند. ساختن لذا هموطنان گرامی در هنگام یادآوری شماره تلفن های دبیرخانه های شبانه روزی بانک های عامل این نکته را در نظر داشته باشند که در صورت وقوع جرائم سایبری در ایام تعطیلات می توانند با شماره تلفن 096380 تماس گرفته و با پلیس کشیک فتا تماس حاصل نمایند و درخواست آنها خواهد بود. پاسخگو باشد و واحدهای قضایی کشیک باشند.

سرهنگ پاشایی گفت: عمده جرایم اینترنتی مورد استفاده مجرمان این روزها ارسال پیامک های جعلی با سوء استفاده از نام و اعتبار سامانه های دولتی مانند قوه قضائیه، سامانه همتای وزارت صمت و سایر سامانه های دولتی برای ایجاد دسترسی غیرمجاز به تلفن همراه است. و از طریق ارسال پیامک های جعلی حاوی لینک ها یا لینک های آلوده به افراد از طریق تشویق یا تهدید کاربران به نصب آن لینک یا نرم افزار آلوده بر روی گوشی. تلفن همراه یک فرد برای کلاهبرداری در نظر گرفته شده است. هموطنان

این مقام انتظامی افزود: با توجه به حجم گسترده آموزش و اطلاع رسانی عمومی پلیس فتا در تمامی قالب های آموزشی از قبیل تولید و پخش مستندهای نمایشی، گزارش های صوتی و تصویری، گزارش ها و اخبار هشدار دهنده (رادیو و تلویزیون) از رسانه ملی و انتشار در تمامی سایت‌ها و کانال‌های فضای مجازی، حرکت همراه برای آگاهی‌رسانی عمومی توسط پلیس در دستور کار قرار گرفته و با تاثیرات مثبت این آگاهی‌بخشی، بحمدالله فراوانی این گونه جرائم در کشور به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. اما تعداد هموطنان نادیده گرفته می‌شود.اعلامیه‌ها، وارد کردن خسارت مالی و معنوی به خود و خانواده‌شان، موجبات شکایت در مراجع قضایی و انتظامی را فراهم می‌کند، در حالی که بخش عمده‌ای از پیشگیری از جرائم رایانه‌ای بر عهده کاربران است و به راحتی می‌توان از جرایم رایانه‌ای پیشگیری کرد. پیروی از توصیه ها و هشدارهای آموزشی پلیس فتا.

بیشتر بخوانید  اعلام اسامی قربانیان سقوط کلانشهر

سرهنگ پاشایی گفت: در کنار تحلیل های فنی و آسیب شناسی مالباختگان، عامل اصلی جرایم سایبری در بین این افراد فریب خورده، عجله در پاسخگویی به درخواست مجرمان سایبری، بی توجهی به هشدارهای اینترنتی و طمع پیشنهادات است. .

این افسر پلیس در پایان به هموطنان توصیه کرد با بی توجهی به پیام هایی که مجرمان با شماره تلفن شخصی ارسال می کنند، نسبت به بازکردن لینک یا نصب نرم افزار در قالب پیامک های ارسالی برای خود، اکیداً خودداری و از هرگونه دسترسی غیرمجاز جلوگیری کنند. به تلفن همراه خود از هر بدافزار موجود در تلفن همراه شما که با بازنشانی تنظیمات تلفن همراه و بازگرداندن تلفن همراه به تنظیمات پیش فرض کارخانه منجر به هک تلفن همراه شما شده است.

دیدگاهتان را بنویسید