مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

افزایش مصرف شیشه و حشیش در کشور / مصرف مواد مخدر صنعتی مشکلات جنسی و زناشویی را درمان نمی‌کند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر درباره الگوی رایج مصرف مواد در بین نوجوانان و زنان توضیح داد.

رضا تویسرکانمنش با تاکید براینکه مهمترین بخش در مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است و رسانه‌ها هم در این زمینه نقش بسیار موثری دارند، گفت: هرچه آگاهی خانواده را بالا ببریم و خانواده مستحکم ایجاد کنیم و کنترل روی بچه‌ها به صورت علمی بیشتر شده و آگاهی در مدارس و محیط‌های آموزشی و کار بالا برود و این آموزش را بدهیم که این مواد درمان هیچ دردی نیستند و دردهای زیادی را به دردها اضافه می‌کنند و از شایعاتی مانند اینکه مصرف این مواد مشکلات جسمی و جنسی و مشکلات زناشویی را برطرف می‌کنند با آموزش درست جلوگیری کنیم.

تویسرکانمنش با بیان اینکه در کل کشور در میان مردان همچنان الگوی مصرف سنتی افیونی یعنی تریاک غالب است، گفت: به طور قطع و یقین مواد مخدر درمان هیچ دردی نیستند و اگر کاربردی هم داشته باشند در پزشکی به صورت کنترل شده و در مدت کوتاه است. شواهد متاسفانه نشان دهنده این است که مصرف شیشه و حشیش در کشور بالارفته است همانطور که میزان کشفیات نیز زیاد شده است و این نشان می‌دهد که میزان تولید و ترانزیزت نیز بالارفته است این الگوی مصرف در زنان و نوجوانان نیز غالب‌تر است.

بیشتر بخوانید  جریان آب در زاینده رود اصفهان در فروردین 1401 / فیلم
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *