افزایش مصرف آب در مشهد



حسین اسماعیلیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رعایت روشهای بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا و افزایش دما منجر به افزایش 10 درصدی مصرف آب در مشهد از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال مشهد از نظر بارندگی با وضعیت خاصی روبرو است و میزان کل بارش در این شهرستان تاکنون 94 میلی متر است که نسبت به سال گذشته با 285 میلی متر بارندگی 63 درصد کاهش نشان می دهد.

اسماعیلیان اضافه کرد: قطعی برق چالش بزرگی است که پیش روی آب مشهد است ، زیرا ایستگاه های پمپاژ ، تصفیه خانه های فاضلاب ، موتورهای الکتریکی و سیستم های کنترل با تولید برق و برق در روند تولید و توزیع با قطع برق کار می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: علی رغم همه این مشکلات و چالش های جدی که پیش رو داریم ، خدا را شکر و با حمایت مردم و تلاش شبانه روزی همکارانمان ، تا لحظه ای که گرمای بی سابقه ای را تجربه کنیم ، شرایط لازم نیست برای قطع کردن. “در مشهد نیز آب تنظیم شده است.

اسماعیلیان تأکید کرد: ما هنوز در شرایط اوج مصرف هستیم و گرما حداقل تا اواسط مرداد ادامه دارد و بنابراین مصرف آب امروز بسیار بیشتر از متوسط ​​سال است ، بنابراین این مشکل توجه بیشتر مشترکان در مصرف بهینه است. زیرا نیاز به غلبه بر شرایط بحرانی دارد.

99٪ مشهد در خشکسالی شدید است. سرانه آب در کلانشهر مشهد برای هر نفر حدود 2 لیتر آب در روز است.
کلانشهر مشهد از جمعیت 6.8 میلیون نفری خراسان رضوی 3.5 میلیون نفر دارد.

بیشتر بخوانید  شوخی عجیب با لیندا کیانی در پخش زنده | حرکت غیر منتظره لیندا کیانی

دیدگاهتان را بنویسید