مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

افزایش مراجعه کودکان به بیمارستان ها/ آیا با کمبود تخت نوزاد مواجه خواهیم شد؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



وزیر آموزش و پرورش علیرغم تاکید مسئولان بهداشتی بر خطر تاج گذاری کودکان در موج ششم می گوید که دانش آموزان در خطر تاج گذاری نیستند موج ششم تاکنون 120 شهر را به وضعیت قرمز رسانده است. Omicron به سرعت در حال گسترش در کشور است. اما کودکان و نوجوانان بیشتر از این نوع در معرض خطر هستند.

افزایش مراجعات کودکان به بیمارستان ها

همانطور که حمیدرضا ابطحی، یکی از اعضای کمیته ملی علوم کرونا گفت: دانش بیمارستان‌های کودکان نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است. دو نگرانی وجود دارد. اولین نگرانی بیشتر در مورد کودکان و نوجوانان است. زیرا واحدهای نگهداری از کودکان در کشور بسیار محدود است. «برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به دلیل شیوع بیماری عروق کرونر در بین کودکان، بحران اعلام کرده‌اند. “Omicron سریعتر از حد انتظار پیشرفت می کند.

آیا کمبود تخت در طول مسیر وجود دارد؟

از سوی دیگر، علیرضا زالی، فرمانده ستاد کرونا در کلانشهر تهران درباره وضعیت کودکان گفت: به دلیل اینکه بیمارستان‌های خصوصی در چند سال اخیر سرمایه‌گذاری کافی برای تخت‌های کودکان نکرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به آمادگی اورژانس اطفال به روسای بیمارستان ها پیشنهاد کرد برای موج ششم ارتقای امکانات، دستگاه ها و تدارکات اکسیژن در بیمارستان ها اقدام کنند.

هیچ گونه سویه Omicron برای دانش آموزان وجود ندارد

کارشناسان بارها به خطر تاج گذاری کودکان و نوجوانان به Omicron اشاره کرده اند. یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش دیروز گفت: دنیا با همین وضعیت مواجه است، اما آنها هرگز مدرسه را تعطیل نکرده اند. «کشورهای همسایه دور از ایران هیچ یک از مدارس خود را تعطیل نکرده اند.

بیشتر بخوانید  افزایش تدریجی تولید سد زاینده رود از امروز

پیش از این مسعود مردانی از اعضای کمیته علمی ستاد تاج و تخت ملی به تجارت نیوز گفت: Omicron بیشتر از دلتا بر کودکان، نوجوانان و جوانان تاثیر می گذارد. «البته این بدان معنا نیست که فقط این گروه ها در خطر هستند، بلکه همه گروه های سنی برای Omicron در خطر هستند. واکسیناسیون کودکان 9 تا 12 ساله از پنجم بهمن ماه آغاز شد. محمدمهدی گویا، رئیس مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر واکسیناسیون گفت: بیشتر جوانان به ویژه کودکان و نوجوانان در معرض خطر هستند.

آخرین وضعیت کرونا در کشور

این در حالی است که با وجود تاکید مسئولان بهداشتی بر تزریق نوبت سوم واکسن کرونا، حدود 42 میلیون نفر در کشور دوز سوم را دریافت نکردند. تاکنون 120 شهر در حالت قرمز کرونا قرار گرفته‌اند که بر اساس آمار وزارت بهداشت تا کنون حدود 19 میلیون نفر در کشور دوز سوم را تزریق کرده‌اند. حدود 54 میلیون نفر نیز دوز دوم را دریافت کردند. این در حالی است که تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب در حال افزایش است. روز گذشته حدود 37 بیمار جدید مبتلا به بیماری عروق کرونر در کشور شناسایی شد. به این ترتیب مجموع مبتلایان به کووید 19 در کشور به 6 میلیون و 520 هزار و 707 نفر رسید. با توجه به گسترش سویه های Omicron در سراسر کشور، 120 شهر قرمز، 167 شهر زرد، 153 شهر نارنجی و هشت شهر آبی هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *