افزایش محدودیت اعتباری کارت خرید به 200 میلیون تن



به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، بانک صادرکننده پس از تأیید اعتبار مشتری بر اساس اعتبار وی ، کارت اعتباری را در اختیار مشتریان قرار می دهد و طبق قرارداد دارنده کارت هنگام خرید کارت با بانک وکیل می شود.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی ، با تأیید کمیته اعتباری این بانک ، بانک ها و موسسات اعتباری می توانند بر اساس ارزیابی و اعتباربخشی مشتریان خود ، اعتباری تا سقف 200 میلیون تن در قالب کارت مرابابه اعتباری

بانک مرکزی قبلاً در دستورالعمل ابلاغ کارت اعتباری مرابحه به موسسات اعتباری و بانک ها اعلام کرده بود که به دلیل ظرفیت زیاد توافق مرابحه و کارت های اعتباری مبتنی بر این توافق نامه ، امکان ارائه طیف وسیعی از کالاها را فراهم می کند. و خدمات مورد نیاز افراد. این کارت ها باید به تدریج جایگزین تسهیلات مختلف خرد شبکه بانکی کشور در زمینه های مختلف شوند تا نیازهای مالی اقشار مختلف جامعه در کالاها و خدمات مختلف ، فرایندهای وقت گیر و پرهزینه ارائه تسهیلات کوتاه بانکی را برطرف کنند. و انحرافات موجود

این دستورالعمل همچنین تصریح می کند که هر بانک و موسسه اعتباری حق دارد فقط یک کارت اعتباری برای متقاضیان صادر کند ، اما دریافت چندین کارت از چندین بانک یا موسسه اعتباری برای هر مشتری سقف دارد.

محدودیت قبلی برای پرداخت کارت اعتباری به مشتریان 50 میلیون تن بود که در بخشنامه جدید به 200 میلیون تن افزایش یافت.

برخی از مقررات دیگر در دستورالعمل کارت اعتباری شامل امکان بازپرداخت خدمات دریافت شده با کارت اعتباری مرابابه در قالب وام اقساطی با اقساط حداقل 12 تا حداکثر 36 ماه است. علاوه بر اعتبار دفعی ؛ تعهد به تخفیف حداقل 5 درصد سود پنهان شده در اقساط / اقساط اولیه (به نسبت زمان باقی مانده تا سررسید اقساط / اقساط پرداخت شده) ، در صورت پرداخت تمام یا قسمتی از کارت اعتباری توسط مشتری قبل از سررسید .

بیشتر بخوانید  بزرگترین ثروت برای انسان علم است

در صورت توافق موسسه اعتباری و دارنده کارت برای پرداخت مطالبات پذیرنده از موسسه اعتباری (به دلیل استفاده مشتری از کارت اعتباری مشتری) در پایان مهلت ، به شرط پرداخت بدهی مشتری توسط مشتری پایان دوره فیض اجازه دادن به مشتری برای واریز پول در کارت اعتباری به منظور افزایش مبلغ قابل پرداخت برای خریدها با مبالغی بیشتر از سقف تعیین شده توسط کارت اعتباری ، اقدام دیگری است که در کارت اعتباری در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید