مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

افزایش قیمت طلا پس از ریزش های اخیر

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا، هر اونس طلای جهانی ۱۸۱۸ دلار در حال معامله است ۴ دلار افزایش را در روز نشان می دهد. روز گذشته قیمت طلا تا محدوده ۱۸۰۰ دلار افت کرده بود اما در ادامه توانست روند حرکت خود را معکوس کرده و به محدوده ۱۸۱۴ دلار بازگردد.

مهم ترین عاملی که از قیمت طلا حمایت می کند نگرانی های سرمایه گذاران از افزایش موارد ابتلا به سویه امیکرون کووید ۱۹ است. سرمایه گذاران نگرانند که شیوع شدید تر این سویه باعث شود رشد اقتصاد جهانی بار دیگر کند شود.

امروز قرار است صورت جلسه فدرال رزرو منتشر شود که از اهمیت بالایی برای کارشناسان و سرمایه گذاران برخوردار است. این صورت جلسه می تواند نشان دهد که نرخ بهره در چه زمانی قرار است افزایش یابد و فدرال رزرو چه رویکردی را در پیش گرفته است.

از نظر فنی قیمت طلا در مسیر صعودی قرار گرفته است و در حال حرکت به سمت مقاومت خود در عدد ۱۸۲۰ دلاری است که میانگین متحرک ۲۰۰ روزه طلا به شمار می رود.

صعود بالاتر از ۱۸۲۰ دلار باعث می شود تا این فلز گرانبها بار دیگر به سمت مقاومت ۱۸۳۲ دلاری حرکت کرده و آن را به چالش بکشد که بالاترین قیمت یک ماه اخیر طلا به شمار می رود.

در طرف دیگر قیمت طلا ابتدا در نقطه ۱۸۰۵ دلار حمایت می شود که اولین مانع کاهش قیمت طلا است. افت بیشتر می تواند قیمت طلا را به پشتیبانی کلیدی در عدد ۱۸۰۰ دلار نزدیک کند. ریزش از محدوده ۱۸۰۰ دلار نیز طلا را به حمایت بعدی در ۱۷۹۳ دلار خواهد رساند.

بیشتر بخوانید  فرهاد مجیدی ، یورگن باشگاه استقلال می شود؟

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *