افزایش قیمت بنزین، دو نرخی یا سهمیه بندی بنزین سال 98؟


قیمت بنزین در سال 98

دلگرم کننده: ناظر مردمی در شورای عالی انرژی گفت: تصمیم مجلس است افزایش قیمت بنزین یا نقل قول او قبول نکرد و با افزایش قیمت مخالف است. قیمت بنزین

اما بختیار با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر افزایش قیمت بنزین و سهمیه او برای چند ماه آینده این بود: سال گذشته مجلس سناریوهای مرتبط با انرژی را پیشنهاد داد که در کمیسیون انرژی نیز مطرح شد.

در هر یک از این سناریوهای پیشنهادی نمایندگان، مرکز پژوهش‌های مجلس نیز کار کارشناسی دقیقی انجام داد و مدل‌های مختلف اقتصادی آن‌ها و تاثیر آن بر تورم و شاخص‌های اقتصادی را بررسی کرد.

وی ادامه داد: اما چون شرایط مردم مناسب نبود و افزایش نرخ ارز در سال 97 باعث شد مردم در زندگی با مشکل مواجه شوند و از سوی دیگر مدل های اقتصادی نشان داد که به ازای هر 10 درصد افزایش قیمت بنزین، تورم افزایش می یابد. 4 درصد، بنابراین در سال 1377 مجلس و کمیسیون انرژی تصمیم گرفتند که قیمت انرژی و بنزین افزایش پیدا نکند و در مرحله مقدماتی اقدام شود.

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تصریح کرد: هر تصمیمی که مجلس اتخاذ می کند بر اساس کار کارشناسانی است که اتخاذ شده است و تاثیر منفی بر اقتصاد نخواهد داشت.

در واقع تصمیمات سران قوا تصمیماتی است که در حوزه تحریم ها گرفته می شود و چون نیازی به واردات بنزین نداریم فکر نمی کنم در آنجا چنین تصمیمی گرفته شود و اگر تصمیمی باشد. برای افزایش قیمت بنزین و انرژی – القاعده را باید به مجلس برد.

بیشتر بخوانید  بیوگرافی خجت الاسلام دستیار خبرزاز روحانی

وی در پایان گفت: در سال 98 مجلس تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین یا سهمیه بندی آن نگرفت. بحث افزایش 200 تنی بنزین یا گازوئیل مجلس برای جبران خسارات ناشی از سیل و جلوگیری از برداشت اعتبارات از صندوق توسعه ملی تنها یک بحث بود که در این باره تصمیمی گرفته نشد. بنابراین آنچه در مجلس می گذرد مخالفت با سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین در سال 98 است.

دو برابر شدن قیمت بنزین در سال 98

براساس مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی – اقتصادی سران قوا تا کمتر از یک ماه دیگر قیمت بنزین دو برابر و سهمیه بندی مجدد افزایش می یابد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، کمتر از یک ماه دیگر بنزین دو برابر و دوباره قیمت گذاری می شود.

رصد خبرنگاران فارس نشان داد که قیمت بنزین سهمیه ای تغییر نمی کند. قیمت دوم بنزین افزایش چندانی نخواهد داشت و این افزایش احتمالا کمتر از 30 درصد خواهد بود.

این تصمیم در شورای هماهنگی اقتصادی نیروهای مسلح اتخاذ شد.

طرفداران پرونده او تلاش کرده اند تا رونوشت واقعی بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. به عنوان مثال، در صورت ادامه رشد بی رویه مصرف بنزین ایران که دیگر نیازی به واردات این فرآورده نفتی نیست، مجبور به واردات مجدد این فرآورده می شود.

به گزارش فارس، روند بازگرداندن کارت های سوخت برای ورود به فرآیند سهمیه بندی از ماه های اخیر آغاز شده است.

سهمیه بندی بنزین باعث صرفه جویی 75 میلیارد دلاری در منابع کشور در 8 سال اول اجرای این طرح شد.

بیشتر بخوانید  مجموعه برتر شعر کوتاه ویژه وفات حضرت معصومه (س)


دیدگاهتان را بنویسید